Het laatste verhaal

9 juni 2022 - Gotenburg, Zweden

Waarde lezers,

Aan alle mooie liedjes komt een eind, zo ook aan deze trip.

Gisteren sloten we de avond in Gotenburg met een fantastisch etentje. De Krikke raadpleegde Tripadvisor en voor we wisten zaten we in een geweldig visrestaurant Fiskekrogen genaamd. Een restaurant uit de Michelin guide.

In een woord het was verbazend lekker, TOP.

Deze reis hebben we Nederland, Duitsland, waar we de Ferry namen naar Finland en Zweden doorkruist.

Een reisje van om en bij de 5500 km een reisje om niet snel te vergeten.

Enkele zaken op een rijtje:

De Duitse havenarbeiders zijn niet van de snelste, ze zorgden voor 7u vertraging tijdens onze oversteek naar Finland.

Finland liet ons zijn beste kant zien, het weer, de bevolking, de natuur en vooral onze overnachtingsplaatsen waren super goed.

Zweden, het land zonder cafés met in het noorden slecht weer.

Overnachten doen we niet altijd op de gewenste plaatsen. Er wonen ook nog kluizenaars, ze lopen rond met een machete om de ingang van de stuga vrij te maken.

Mijn banden slijten met de minuut. De benzine is hier zeker vloeibaar goud te noemen, bijna 2,5€ / liter.

Ze zijn hier verzot op de jaren 50, overal zie je wagens uit de tijd van Elvis rond rijden, hamburgertenten zijn weggeplukt uit Happy Days.

De bevolking is niet altijd even vriendelijk ook al blijft de man van het benzinestation mij ongelooflijk verbazen, hij geeft me zomaar gratis een nieuwe achterband zodoende ik mijn reis kan verder zetten.

Van mij krijgt hij in ieder geval een standbeeld daar in Östersund.

De natuur is en blijft imposant te noemen, zo ver we kunnen zien miljoenen bomen met daar tussen duizenden meren. Zoveel bomen er zijn zoveel Volvo’s rijden er rond, Volvo rules !

Indien je in Zweden een zaak wil beginnen kies je voor een Volvo garage of nog beter een verfwinkel, je hebt maar 2 kleuren in het gamma nodig, grijs en Bordeaux rood…..alle huizen hebben hier een van deze 2 kleuren.

De bruine beer die we in een van de natuurparken konden spotten was enig en we weten nu zeker, er leven hier beren in het wild.

Het bezoek aan Camp Grinsby, beter bekend als zijnde camping Coppens was onder onze verwachtingen. We verwachten er een hartelijke ontmoeting met Staf en zijn gevolg, doch overladen met werk kon er enkel een knikje en een handzwaai af.

De voorlaatste dag heb ik dan toch nog nieuwe banden kunnen laten monteren.

Gotenburg is hip maar vooral heel erg druk. We hebben er wel heel lekker kunnen eten.

Het reisgezelschap was weer top, Erwin is halverwege de reis uitgeroepen tot Bear op zoek naar….

Jul, zoals altijd de kalmte zelf, hij plakt tegen mijn achterlicht, maar vooral goed gezelschap, Krikke, de reiswekker, iedere dag als eerste uit de veren en onder de douche….

Beste vrienden dit was het weeral, we hopen op een rustige overtocht vannacht maar vooral een behouden thuiskomst.

Op de planning staan er 650km autostrade, we hopen rond 18u thuis te komen.

Fil

1. Eric:
    9 juni 2022
    Het was fijn meereizen met jullie ! Tot snel . Ik ben er zeker van dat er nog verhalen te vertellen zijn . Word vervolgt .
  2. Marie:
    9 juni 2022
    Dat waren leuke reis verhalen,
    Goed thuis 🏡 😉
  3. CARL VUYLSTEKE:
    9 juni 2022
    Wat een fantastische reis die ze jullie niet meer kunnen afpakken. Veilige thuiskomst
  4. Fil:
    9 juni 2022
    Top, volgend jaar staat Portugal op de planning
  5. Kristine:
    9 juni 2022
    Leuke verhalen en veilig thuis mannen 👍🍀🤞🏍
  6. Rosita:
    Heb meegenoten van jullie reis .. dank u en veilig thuis 🤗 Rosit
  7. Patrick - Nancy Vermant - Lettens:
    9 juni 2022
    Het was weer heel leuk jullie reisverhalen te lezen, en zo toch ook een stukje mee te beleven. Dit gaan jullie weeral nooit meer vergeten . Ik wens jullie vlotte laatste kilometers en een veilige thuiskomst. Ons Noenske zit zeker en vast vol spanning te wachten ;-) Vele groetjes, Nancy en den bleke
  8. P@rick:
    9 juni 2022
    Theo/Fil, bedankt voor de leuke reisverslagen van jullie avontuurlijke Scandinavische motorreis. Dat je het goed kon uitleggen wist ik wel maar ook op papier, allé scherm, kan je er wat van, je moet niet onderdoen voor de verslaggever van jullie vorige trip naar de Noordkaap (wat toen ook leuke reisverslagen waren). Nog een veilige thuiskomst. P@
  9. Marjo:
    10 juni 2022
    Als je alles gelezen hebt, zou je het zelf willen doen. Heb weer genoten van jullie reisverhaal. Prachtig