The Day After

14 juni 2018 - Noordkaap, Noorwegen

Beste Volgers ,

Gisteren was een dag in mineur . Een dag om eigenlijk te vergeten . Ik neem de draad op waar ik gisteren gestopt ben .

We lagen dus in een vreemd hutje , dit hutje heeft al veel gezien en al veel meegemaakt . Ik probeer er mij niets bij voor te stellen . Om 9u lag uw reporter reeds in zijn bed . Tja bed is mss een groot woord en compliment voor het kleine in elkaar getimmerde appelsienkistje . Ik 1,91 m groot , en toch al gauw 105 kg ( tijdens deze reis zal er ongetwijfeld iets afgaan , kom ik op terug ) , het bedje 1,80 m en 60 cm breed . En met een bovenverdieping !!! U begrijpt het dilemma ! Met bijna al mijn kleren aan , kousen en muts incluis kruip ik als een te grote mol in een klein holletje . Ik worstel mij onder het vochtige dekbed , of wat ervoor mag doorgaan . De muts over de oren , is dit leuk ? Nee ! Is dit vakantie ? Nee ! Dit is eerder iets voor de scouts of de giro , en ben ik net daarvoor een beetje te oud . Maar goed vakantie is avontuur zeggen de Fil en zoon . Dus ik pas mij aan , het duo grapt en grolt met uw reporter zijn miserie , wat een vakantie !  Het hutje , zo licht als een operatiekwartier , Noorwegen wat wil je ? Onze straffe Fille heeft het iets donker gemaakt , toeval enkel op het deel dat op zijn smikkel schijnt , toeval ???  Maar ik ben moe en wil gewoon slapen in mijn vochtige holletje . Dat lukt eigenlijk vrij aardig , Ik word pas tegen de ochtend , 5u30 dus wakker van de kleine Fille zijn darmgebrom . Wat een vakantie , ik heb thuis wel een leukere wekker ...

Dus opstaan , of alle eruit kruipen . Snel de tanden poetsen , wassen zegt U ? Niet in deze salmonella vergeven gemeenschappelijke douche . Stinken zullen we doen , fuck it !!

Rijden wil ik doen , de verre zonnige horizon tegemoet . Want je de zon schijnt en de temperatuur stijgt . Ik lach !!!!! Even wachten op de ferry en we kunnen weg . De ferry is een beetje als de overzet in Schelle maar in het kwadraat en te betalen , die Noren toch . De tocht gaat naar Tromso , volgens Wikipedia Fille het Parijs van het Noorden . Ben is benieuwd . Onderweg stoppen we nog even aan de plaatselijke Aldi om snel iets te eten . We worden aangeklampt door een Noorse fan , even denk ik " hier gaan we weer " weer één die verzot is op lekkere motards . Maar het valt mee , ze is niet dronken genoeg .. We bewonderen de plaatselijk schoonheden ( zelf in te vullen ) en we zijn weer weg . Net voor Tromso nog een snelle koffie , en weer bewonderen we de plaatselijke schoonheden ( ook weer vrij ter interpretatie )  Aangekomen in het hotel boeken we asap voor 2 overnachtingen . Hebben we wel verdient na zo een nacht in het duivelshol van de Sami onderwereld . Morgen gaan we de toerist uithangen en slenteren we rond in Tromso , drinken we super duur bier en bestuderen de plaatselijke schoonheden , alles voor de wetenschap waarde vrienden .

Tot de volgende , Eric

1. Kristine:
    14 juni 2018
    Terug wa luxe nu👍
  2. Patrick - Nancy Vermant - Lettens:
    14 juni 2018
    Nu kunnen jullie terug van wat meer luxe genieten, betere en warmere toestanden, geniet er van mannen.
  3. Yvan:
    15 juni 2018
    Ni teveel genieten van de plaatselijke schoonheden he mannen LOL veel plezier ze 👍🏼