Rustdag, mijn botte ja !!

26 mei 2022 - Oulu, Finland

Beste vrienden volgers,

Gisteren de dag afgesloten met een heerlijke BBQ met aansluitend kampvuur, dit alles bij een prachtige zonsondergang nabij de Botnische golf. De foto’s kan je bekijken op mijn Facebook profiel.

Na enkele pintjes en onder een klaarlichte hemel zijn we omstreeks half 1 onder de wol gekropen.

Onze stuga, zo noemen ze een bungalow in het Fins, prima gelegen  doch met wat later bleek veel te dunne houten muren, deze konden het lawaai van de zaagmachines niet tegenhouden 😅

Ontbijtje binnen en de Krikke vraagt om naar een nabij natuurpark te rijden om te wandelen. Iedereen ok, Erwin bekijkt even op z’n uit de kluiten gewassen GPS van om en bij de 12” de route. Fier als ne gieter als kopman van de bende vertrok hij met de rest in z’n kielzog.

De wegen gaan over in kiezel, de kiezel gaat over in zand het zand in bosweg. Het stof komt uit mijn neus en oren,mijn splinterniew gebit knarst,  ik hou het voor bekeken en maak rechtsomkeer….ik hoor jullie thuis al denken “de zwakken moeten er tussen uit” doch met 2 op de motor en dan deze wegen, geen pretje.

Goed en wel gekeerd en op de terug weg zie ik in mijne spiegel de Jul, ook hij heeft het opgegeven.

Eens terug op macadam stoppen we met 2, a ja want onze kopman voor vandaag was maar aan het knallen in het bos. Aan het eerst volgende benzinestation bellen we naar onze lone rider.

Ook hij is op de terug weg…. Later blijkt dat zijn 12”  schermke met Google maps hem naar het middelpunt van het natuurpark heeft gestuurd en dan nog op een doodlopende bosweg….😂😂😂

Dan maar via een andere zijde proberen, ook hier weinig succes. Erwin en Jul kunnen het niet meer houden, de dorst is onhoudbaar, ze maken rechtsomkeer en belande in een soort zomerbar ergens in Kemi. Ik en onze Krikke geven niet op en doen al het mogelijk om het natuurpark binnen te rijden. Uiteindelijk worden we beloond en komen we na 6km gravel in het midden van de Lapse natuur, deze is zoals geweten onbeschrijflijk mooi.

Het word stilletjes aan wat later op de dag en we keren terug naar de gekende supermarkt, in eerste instantie overvallen we deze voor enkele halve liters, nadien terug binnen en komen we buiten met BBQ gerief, want ja het weer, de locatie…..ondertussen weten jullie het wel.

Aangekomen aan onze stuga worden de taken verdeeld, jul is onze vuurmeester, Krikke onze kok, ik plan een route voor morgen, Erwin zit wat te spelen met zijne GoPro en drinkt rustig van zijn pint, wacht maar kerel er bestaat zoiets als afwas ook…😊

Wat de avond ons nog brengt daar zal ik morgen even kort op terugblikken, nu de rustdag, ja mijn botten ! afsluiten rond het vuur met enkele pintjes en vlees van op de BBQ.

Groeten van de bende

Fil

1. Roger Nauwelaerts:
    26 mei 2022
    Goed bezig mannen das avontuur,doe zo voort.
  2. Fil:
    26 mei 2022
    Roger, deze reis is helemaal iets voor u, moeten we ooit samen doen,
  3. Luc:
    26 mei 2022
    Ik heb de indruk dat de sfeer in de groep goe zit, geniet er van samen 👍
  4. Yvan:
    28 mei 2022
    Top reis zou wel niks zijn voor mijne moto 🤣🤣🤣