Aan het thuisfront.....

11 juni 2018 - Noordkaap, Noorwegen

De bende schrijft aan het thuisfront,

Motorrijden is en blijft één van de meest leukste en pure vormen om te reizen, anno 2018…..en al een hele tijd daarvoor.

We zijn het nauwelijks nog gewoon om te reizen zoals de mens het altijd gedaan heeft: in contact met de omgeving, de neus in de wind, open staan voor de weergoden.

De moderne manier van reizen gebeurt bijna altijd omgeven door het stalen omhulsel van een vliegtuig, trein, bus of wagen…. Zo word je nooit een met de omgeving en natuur…. en laat dit nu net het laatste zijn waar we hier, in het hoge noorden, echt van verstomd raken.

Deze omgeving is woest en ongerept, bijna niet te vatten hoe mooi. Bloemen of andere gewassen zijn nauwelijks te bespeuren, alles is volgens mij kapot gevroren tijdens de lange koude winters. Het lijkt  wel of we van de aardbol gaan afrijden.

Fjorden, meren en riviertjes volgen elkaar met hoog tempo op, we kunnen haast niet kiezen waar we willen stoppen om de mooiste foto’s te maken voor het thuisfront.

Spijtig geneog is vandaag ons deel regen, regen en nog eens regen, temperaturen beneden alle verwachtingen en die bij ons als winters beschouwd worden zijn ons deel.

Kort samengevat, 3 seizoenen op 1 dag, dit maak je niet al teveel mee.

Al bij al worden onze zintuigen licht geprikkeld en zijn we gelukkig dat we dit kunnen en mogen meemaken . Het is een authentieke reis, minder comfortabel doch altijd intens.

Fil van de bende……

1. Kristine:
    👍mooi😀
  2. Roger Nauwelaerts:
    11 juni 2018
    Veel plezier makkers ,geniet van de natuur en zijn prikkels .
  3. Frank De Proost:
    11 juni 2018
    🔝 verslag ik ben benieuwd baar meer 😉😉
  4. Peter Verbraeken:
    Super..!👍