Vaste grond

7 juni 2018 - Helsinki, Finland

Beste volgers ,

Na 30u boot beginnen we aan ons Scandinavisch avontuur . Met de zee nog in de benen bestijgen de koene ridders hun stalen ros . Even wachten tot de poorten open gaan en dan onder begeleiding uit de haven . Even meegeven Finnen zijn nors , een beetje zoals Duitsers maar dan totaal onverstaanbaar . Stuurse blikken en zonder glimlach zien ze ons de horizon tegemoet rijden . De Finse weergodenzijn ons welgezind onder een stralende zon vertrekken we . Eens op de snelweg word ons al direct duidelijk dat de Finnen als de dood zijn voor de arm der wet . Kinderlijk braaf houden ze zich aan de toegestane snelheid . Een kleine aanpassing voor de motards ! Dus op een gezapig tempo rijden we de donkere wolken tegemoet , onder een het mag gezegd frisse temperatuur . Daar later meer over . Eens we af de autostrade zijn rijden onze Finse vrienden nog steeds rustig verder . We passen ons weer aan . Doch na enkele kilometers zijn we niet te houden en de gas gaat iets meer open . Even de Poliisi ( zo schrijven ze dat ) testen . In geen velden of wegen zijn de pakkemannen te zien . Haha  volgens mij vertellen ze het verhaal van de strenge Finnenflikken gewoon tegen stoute kinderen voor het slapen gaan . Weer een fabeltje de wereld uit . Dus nu gaat het rijden al veel beter . De Finse wegen daarentegen lijken soms een beetje op Belgische wegen . Putten en opgesmeerde stukken zijn ons deel . Volgens mij aangelegd door dezelfde despoot als in Belgie . De temperatuur daalt , ondertussen hangt die tussen 11 graden en 8 graden . Ja ja Finland in Juni … Snel een warme koffie en terug weg . Volgende beproeving zijn wegenwerken , kennen we ook goed . Doch hier pakken ze het nog iets anders aan , stukken van grote kiezels en stenen . Een ware beproeving om recht te blijven op onze volgepakte ezels . Verder en verder rijden we dan het Finse landschap in . Glooiende banen tussen ontelbare bomen . Finland is ook het land van de duizend meren , klopt neem het van mij aan . Ondertussen zien de weergoden ons lachen en genieten dus besluiten ze om ons een te testen op een lekkere partij regen . Geen probleem voor de reizigers , we blijven lachen . Nu moeten we toch op zoek naar een slaapplaats , degene die we in gedachten hadden is zo verlaten als een kerk op zondag . We kijken , we roepen doch geen gehoor . Doods net als zoveel verlaten dorpen in het Finse achterland . Verder dus naar de volgende stad . Daar hebben we meer geluk , aangekomen in Ylivieska vinden we een hotel . Een verkwikkende douche en proberen om iets eetbaar te scoren . ..

Morgen rijden we verder noordwaarts , benieuwd wat daar gaan tegenkomen .

Uw reporter van dienst , Eric

1. Ann:
    7 juni 2018
    Leuk geschreven Eric, benieuwd naar jullie volgend verslag grths
  2. Kristine:
    7 juni 2018
    Amai, shoe , gij moet ne boek schrijven, mooi❤️😍💋
  3. Shari De Zangre:
    Super tof papa!
  4. De Mey Patrick:
    7 juni 2018
    Ja da is echt Fil, dien Eric schrijft met zoveel passie als da gij het kunt vertellen.
  5. Patrick - Nancy Vermant - Lettens:
    7 juni 2018
    Die mens moet inderdaad nen boek schrijven als dit avontuur achter de rug is. Leuk om te lezen. tot de volgende
  6. Frank & Carina:
    7 juni 2018
    Knap verhaal, kijk al uit naar het volgende reisverslag 👍
  7. Vangenechten Dirk:
    Hey volgers,
    Ik pas mij volledig aan met jullie lof over het verhaal van Eric.
    Jan ,Piet-Joris en corneel zijn mannen met baarden en rijden heen.
  8. Danny Smet:
    7 juni 2018
    Tof geschreven. Leest heel vlot. Lijkt mij een prachtige reis. Hou het veilig boys! 👍
  9. Roger Nauwelaerts:
    7 juni 2018
    Mooi om lezen , ben in gedachten even bij jullie, veel plezier.
  10. Chrisje:
    7 juni 2018
    Het is echt leuk om jullie dagelijkse doen te lezen. X
  11. De Jonghe Anita:
    7 juni 2018
    Mooi verhaal dat gaat zeker het begin van een mooi boek worden.
  12. Peter:
    7 juni 2018
    volhouden Eric. top.Morgen den Danny? drive save.
  13. Vera saeyvoet:
    Amai , doe wel iets als je dit leest ! 👍
  14. Cherre:
    Knap gedaan 😚
  15. Katleen Verschueren:
    8 juni 2018
    Tot verhaal en lijkt mé leuk, have fun hé mannen👍👍👍😉
  16. Erwin:
    goe bezig eric
  17. Marcskapan:
    8 juni 2018
    Amai maat erikske tolstoi goe gedaan👍
  18. Vuylsteke Carl:
    8 juni 2018
    Als je zo blijft schrijven dan word er nog een film van gemaakt. Toppie
  19. Vuylsteke Carl:
    8 juni 2018
    Als jullie verhaal zo blijft geschreven worden zal het nog verfilmd worden.Toppie
  20. Bert Vinck - Rupelbrug:
    8 juni 2018
    Een knap geschreven relaas van jullie belevenissen! We overwegen om Eric te cont(r)acteren voor Rupelbrug ;-). Wij publiceren het eerste deel alvast in de volgende editie. Gezien de einddatum (15 juni) behouden we het tweede gedeelte én de terugkomst voor de daaropvolgende aflevering.
    Nog heel vees succes!
  21. Kristine:
    8 juni 2018
    Leuk om te lezen👍Dan horen we er ook een beetje bij😍😘