Who pays the ferryman

29 juni 2018 - Göteborg, Zweden

Beste Volgers ,

Dit is mijn voorlaatste verhaal . We zitten in Halden alwaar we gisteren een heerlijke maaltijd hebben gegeten professioneel geserveerd door een Aziatische inboorling met butler ambities . In perfect bekakt Engels werden we op handen gedragen . Enjoy your meal sir , oh wat kon hij dit goed ! Het armpje op de rug tijdens het serveren maakte het plaatje compleet . Na de diner with James gingen we naar de kamers om de rode duiveltjes aan te moedigen  . Niet nodig blijkt , gewonnen .

Na een heerlijke warme nachtrust en een goed ontbijt was het vertrekken geblazen . Vandaag slechts 200 km op weg naar de ferry . Dit parcours ging door Zweden . Zweden heeft mij een beetje verast , het is ook weer een zalig moto land . Gemaakt om in te rijden . Langs perfecte wegen tussen glooiende velden , oh oh wat een genot . De weg bracht ons ook een stuk op de autostrade , maar dit was een kort leven beschoren . Morgen nog genoeg te doen . Dus we zoeken de binnenwegen op . Blijkt een beter traject . We rijden langs de Zweedse kust , op onze weg talloze kust stadjes met hemelse haventjes volgepakt met zeilbootjes . Hier leeft het toerisme zoveel is duidelijk . Tijdens de vorige verhalen maakte ik de lezer erop attent dat de Zweden werkte in Noorwegen , hier zie je er niet veel van . De Zweden genieten hoer ook van hun meren met kleine eilandjes erin . Dit is het Scandinavië dat ik had verwacht , modern , levendig en tegelijkertijd rustig . Onderweg nog een vettige pasta verorberen en doorrijden . Aangekomen aan de ferry begint de Fil direct met een Zweedse motard te converseren , zijn helm is nog ni af of hij begint al in zijn beste Jean Marie Engels . De kerel aanhoord zijn helden verhalen met open mond , die Fil toch . Zelfs Danny , onze vast aanklamp persoon word hierdoor verast . Gepakt op snelheid denk ik dan . Een half uurtje later neemt Danny wraak en begint een gesprek met een vriend uit de heimat , over de voetbal aal het niet gegaan zijn denk ik . Daarvoor duurde het gesprek te lang . Zo zie je maar , een dag zoals zovelen in onze heldentrip .

Morgen schrijf ik de epiloog , het einde van een reis ? Het begin van de volgende .

Tot morgen , Eric . 1 dag tot Loïc !!

1. Kristine:
    29 juni 2018
    Joepie morgen zie ik mijn ventje terug😂💋