Gas open en vlammen GVD

15 juni 2019 - Pfronten, Duitsland

Beste Lezers ,

Gisteren was onze laatste dag in het zonnige Italië , We besloten om te voet van ons hotel naar het bruisende dorp beneden tegen het meer te wandelen . Honger drijft een mens soms tot waanzin . Stel U voor , een kilometerslange afdaling . En dat voor kerels die alles , maar dan echt alles op wielen doen . Maar goed , we denken sportief en wij weg . Zakken gaat altijd goed , de sfeer is opperbest . Beneden een restaurantje zoeken en we kunnen eraan beginnen . Ook deze keer liep het niet van een leien dakje , gerechten worden vergeten en verkeerd op tafel gezet . De Italianen beste vrienden zijn totaal onbekwaam ik de horeca . Onnozele praat genoeg , veel gezwier met de handjes , maar daar stopt het ook mee . Een land op de afgrond , ik verschiet er ni van . Dus na een tijdje , weer hadden de gelukkigen bijna gedaan worden de foute plateaukes geleverd , Mamamia !! Maar goed de ongelukkigen hadden honger en werken de gerechtjes naar binnen  . Ondertussen is het al laat en het besef begint te komen , we moeten nog omhoog . Ook Mamamia ! Dus het negental begint aan de possessie van Echternacht . Al sloffend en puffend kruipen we de berg op . Ok de jongere generatie lacht ons een beetje uit en huppelend als dartele veulentjes omhoog . Ik behoor daar niet bij . Maar tenslotte geraken we boven en zijn tevreden van onze overwinning . Redelijk uitgeput gaan we ineens naar het hotel , het bedje roept . Na een rustige nacht weer aan het ontbijt , ah ja gisteren teveel calorieën verbrand . Dan paardjes zadelen en vertrekken , we hebben een hele weg voor de boeg . Het is reeds zeer warm op de moto en te druk onderweg . Alle Italianen rijden weer in onze weg . We gaan net zoals gisteren te voet ook maar sloffend vooruit . Miljaar waaaarm in mijn pakje . Onze vriend Fil had het schitterende idee om de rit wat in te korten . Goed geen probleem voor ons , we volgen braafjes . Maar dezelfde Fil die ons gisteren schromelijk verkeerd stuurde krijgt nu een koekje van eigen deeg . In plaats van korter maakt de Nielse versie van Neckerman de rit alleen maar langer . Lekker in drukke steden , het plezier kan niet bij meer dan 30 graden . Uiteindelijk ziet hij zijn fout in en begint de route terug te zoeken . Ook dit is geen sinecure , en hij is volledig het spoor bijster . Ik kan hier eigenlijk wel mee lachen , ik denk aan gisteren en besef God straft meteen . Maar we hangen er achter en we moeten verder , ondertussen telt de kilometerteller ook op . Dit wil zeggen verder van  het einddoel . We zweten en puffend en stoppen snel voor een drankje . Na de afkoeling en de nodige uitleg voor de Fil hoe het wel moet rijden we verder . Eens op de route gaat het sneller en de gas kan erop . Al gauw is het middag en we stoppen in een pizzeria , de laatste van de verlof . Als de ronde buikjes nog ronder zijn rijden we verder , we gaan over de Timmelsjoch een heerlijke pas op weg  naar Oostenrijk  . Hier komt nu echt de kwaliteit van de getrainde motard naar boven . We steken al snel andere motorrijders voorbij en geven vlot gas . Eens in Oostenrijk gaat het nog sneller , de Mini en de Maxi komen nu los . Deze 2 strak sturende velomakers hebben zo een eigen laat ons zeggen vlotte rijstijl . Maar dit mag ook eens worden gezegd eigenlijk nooit zonder onnozele risico's . Ok ze hebben natuurlijk van die kleine pocketbikes maar dan nog , doe ze het maar na . Dus wij proberen te volgen en de kilometers gaan eraf . Onderweg worden we nog geteisterd door loslopende Milka koeien . Die domme beesten staan gewoon op de baan en kijken ons met grote ogen aan . Maar uit de weg GVD , we moeten rijden . Het is al redelijk laat als we in ons hotel aankomen , zonder te douchen rap iets eten . Ach een motard moet een beetje stinken . Niet snel daarna kruipt iedereen in zijn bed , moe van te rijden . Het was een redelijk stevige dag met veel kilometers , en morgen hebben we er nog zo ene . Ik hoop dat de Fil deze keer wel de juiste weg vind , want anders zijn we binnen een week nog ni thuis . Of we dat erg vinden laat ik in het midden .

Uw reporter Eric

1. Kristine:
    15 juni 2019
    Mooie verhalen lieverd,😍😘tot morgen en nog een veilige terugreis hé👍🏍😘
  2. Stijn:
    15 juni 2019
    Veilige thuiskomst mannen en onderweg nog veel plezier.
  3. P@rick:
    16 juni 2019
    Heb weeral gesmuld van jullie toffe reisverhalen 👍