Weg er mee

21 mei 2022 - Lübeck-Travemünde, Duitsland

Beste lezers, beste volgers,
Vrijdag 20/05 genaamd D-Day, want we zijn immers deze ochtend, op een wel voor sommige onredelijk vroeg uur vertrokken op ons avontuur. Wat deze dag ons heeft gebracht heb ik het later eerst even over het bonte gezelschap dit jaar.
Erwin (the judge) een ingeweken Waaslander met Oostenrijkse roots, van skiën gene kaas gegeten van het moto rijden daar en tegen….in hart en ziel motard en daar bovenop avonturier uit klasse A. Verstand met hopen, a ja anders kies je niet om van over het water naar Niel te komen wonen… slimme kerel dus J.
Dan de Jul( du peintre) eveneens een inwijkeling van centrum Antwerpen naar het pittoreske Niel, zijn grote bezigheid is schilderen, gene Picasso of Rubens neen, met zijne kwast en rol schildert hij muren, plafonds en noem maar op.. als hem maar ni moet thuis zitten.. J
Dan mijne duo Christoph (de krikke) zelf gene motard,  maar het Noorse leven spreekt hem zo neig aan dat hij dit avontuur niet wil missen. Gegarandeerd dat hij ook dit jaar weer uitkijkt naar deze reis.
Tot slot ondergetekende, Fille himself, ikke zelf dus. Motard pur sang, al van in de jaren tachtig actief op 2 wielen, ongeschoren sinds het Noorkaap avontuur en eveneens zin in avontuur…tot zover het bonte reisgezelschap.
De rit van vandaag kort beschreven als een verbindingsrit Niel – Travemünde, goed voor +/-650km. Deze verdeeld over de Duitse autobahn als de gekende B wegen. Zoals eerder gezegd, immens vroeg deze ochtend, 7u afspraak Q8 Matenstraat, Niel. Het weer is droog doch ze voorspellen niet veel goeds. Het weer is droog doch ze voorspellen niet veel goeds, we tanken de zwaar bepakte motoren vol en met onze blik op oneindig kijken we horizon te gemoed. O wat voelen we ons weer goed…
Het tempo zit meteen juist en zonder al teveel omkijken rijden zij aan zij, mooi in ’t gelid de eerste 150km naar Venlo waar we een koffiestop hebben. Enkel koffie, aangezien de jongste in het gezelschap een hongertje heeft is dit een probleem. Dan maar enkele kilometers verder tot we een bistro binnen strompelen, pistolet met spek en ei zijn ons deel. Met een blik op de app buienradar zegt ons, niet te treuzelen het onweer achtervolgt ons. Doch beste lezers ik wil jullie nu al verklappen dat we droog zijn aangekomen en zitten nu te wachten voor het inschepen.
Bij enkele frisse pinten lukt het wachten aardig, wat de avond nog brengt lezen jullie morgen.

Wel is Reizen met de motor is iets uniek, je wordt zowaar niet bekeken als een toerist maar als een reiziger en laat het nu juist zo zijn dat de reiziger ziet wat hij ziet, een toerist ziet waarvoor hij gekomen is.
Fil

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Vangenechten Dirk:
    Hey toppers,
    Ik ben echt weer benieuwd naar volgende reisverhalen.
    Geniet ervan en houd het veilig.
  2. Roger Nauwelaerts:
    21 mei 2022
    Super,goed vertrokken is half gewonnen ,hoop dat er niemand zeeziek wordt en voor straks zeer waarschijnlijk mooie en hopelijk ook veilige ritten ,mijn motorhart leeft met jullie mee.
  3. Luc:
    21 mei 2022
    Goe begonnen, hopelijk een veilige en rustige overtocht gehad en op naar de volgende escapades 😉
  4. Eric:
    21 mei 2022
    Geweldig om te lezen , ik kan mij levendig voorstellen hoe het is . Geniet ervan mannen . En blijven schrijven ..
  5. VUYLSTEKE CARL MICHEL PAUL:
    21 mei 2022
    Geniet van jullie reis, wij van jullie reisverhalen.
  6. Den groenen horzel:
    Goe bezig mannen.
    Nu effe relaxen op jullie cruise 👍
    Keep it save 💪💪
  7. Marjo:
    21 mei 2022
    Goe begin, toffe reportage, kijk uit naar de volgende
  8. Harry:
    22 mei 2022
    Goe bezig mannen mijn hart bloed