Bike week 2024 dag 3

9 mei 2024 - Quedlinburg, Duitsland

Beste vrienden,

Naar goede gewoonte blikken we even terug  op de voorbije avond. Net als de vorige is deze eveneens leuk en lekker geëindigd. De meesten van ons aten asperges met zalm en geloof het of niet, Jul verorberde een salade met kip. Ik denk even die staat op dieet ….

We rekenen af en begeven ons naar buiten.

Het is reeds donker en we slenteren door de mooie, charmante straatjes richting hotel. We zien echt geen levende ziel op straat ook al is het maar net 22u.

Na een verkwikkende nachtrust maken we ons op voor het ontbijt. Zoals de voorgaande dagen gaat dit vlot binnen. Mijn oog valt op de taloor van de Jul, dieet ? Mijn gat ja.

We spreken af om 10u voor vertrek. Onder een mooi blauwe hemel vertrekken we voor een rit naar het centrum van het Harz gebergte. Netjes achter elkaar het gas erop.

Na circa 65km stop ik, goed bekeken bij een cremerie. Donny, Yvan en Roger kunnen niet weerstaan en nemen een toreke met 2 bollen. Bij nader inzien tellen deze twee bollen voor 4, zo royaal zijn ze.

Even later vervolgen we onze weg.

Hoe langer we rijden hoe drukker het word. Lange slierten auto’s met daar tussen honderden motoren. Op deze manier rijden is de pret snel weg, doch iedereen betaald wegentaks hè. We zoeken geduldig naar een lege plaats op een van de vele terrasjes om iets te eten.

Buiten het gewoel van alles vinden we op onze weg ergens in een klein dorpje plaats.

We zitten gezellig op het terras van de zaak en worden geholpen door 2 dames gehuld in een Dirndel. We bestellen met een glimlach ons eten en drinken. Het uitzicht is fenomenaal.

Roger bekomt een curryworst XXXXL, Jul ne pasta me veel room (dieet da da) de rest een gezond slaatje.

We betalen en rijden door. Hier moet me wel iets van het hart, ik betaal de volledige rekening de rest betaald me terug met QR, ook Donny de onvervalste payqoniq specialist laat zich van zijn beste kant zien en betaald zonder te foefelen.

De horde auto’s, motoren en bijhorende toeristen word echt onoverzienbaar en we plannen onze rit in te korten.

De voorziene 280 worden er 180 zodoende we om 15:45 onder de douche staan.

We spreken af om 17:00 op het terras voor een welverdiend biertje of iets anders.

Nadien begeven we ons richting het stadje om iets van eten te scoren.

Hoe wat en waar….dat is voor morgen.

Fille

1. Erwin Wandelaer:
    9 mei 2024
    Goe bezig zie ter top uit zoals verwacht geniet er nog van
  2. Groenen Horzel:
    Sterk bezig mannen💪💪
  3. Luc Verhoeven:
    Genieten maar 👍
  4. Dirk:
    9 mei 2024
    100 procent genieten is dat...
  5. Carl Vuylsteke:
    10 mei 2024