Bike week dag 4

10 mei 2024 - Quedlinburg, Duitsland

Volgers,

Gisteren zijn we onder een stralend zonnetje de stad ingewandeld, op zoek naar een plaatsje op een terras. En dit beste volgers was geen sinecure. Niet alleen door de massa toeristen, neen ook het sluitingsuur zat ervoor iets tussen.  Om 18u sluiten de meeste horeca zaken, enkel de hotels blijven open tot 22 u.
Toch vinden we nog iets en bestellen enkele drankjes. Nu nog iets om te eten vinden en klaar is kees. Na even over en weer lopen belanden we in een nogal oud hotel / restaurant  en bestellen. De ene gaat voor de lever de andere voor het hertenragout.
Afsluiten doen we nog in de kelder van het hotel.

We worden wakker onder een mooi blauwe hemel, de zon doet al aardig haar best.
Vandaag dag 4 al van onze 6 daagse. We starten met ontbijt en overlopen de planning van vandaag. Een rit naar de westzijde van de Harz. Hopend op minder druk verkeer starten we de motoren en vertrekken.
De verbinding naar de west zijde van de Harz gaat via de Duitse autobahn. Met andere woorden het gaat vlot.
Na circa 50 km ter hoogte van goslar verlaten we de autobahn en kan de pret beginnen.
Na onze eerste stop, in mooi verzorgd  hotelletje rijden we verder.
Het gaat vlot, met momenten zeer vlot.
Rond 13:30 nemen we plaats op een terrasje voor het middagmaal.
Snitzel, omelet met groentjes en een soepje zijn ons deel.
We rekenen af rijden door.
Zoals jullie weten rijden we door het westelijk deel van de Harz, volgens mij meteen ook het mooiste.

Charmante dorpjes wisselen af met dorpen volgepakt met toeristen. De drukte van gisteren is op de wegen beter, doch bij de plaatselijke horeca blijft het zoeken naar plaats.
We naderen stil aan het einde van deze rit. Nog even een tankbeurt en we zijn weer veilig en wel terug aan het hotel.
Vanavond hebben we gereserveerd in een Spaans restaurantje… even afwachten wat het gaat worden
Nu eerst een welverdiende douche..

De rest is voor morgen.

1. Eric:
    10 mei 2024
    Toppers , de pret houd niet op ! Goed zo
  2. Dirk:
    10 mei 2024
    Tappa avond , Ole. Geniet ervan. Mooie reis zo te lezen en te zien...
  3. Luc Verhoeven:
    11 mei 2024
    En het weer zit mee ook niet onbelangrijk, geniet er van .

Jouw reactie