Bike week 2024 dag 5

11 mei 2024 - Harz, Duitsland

Beste volgers,

Dag 4 hebben we achter de rug. We besloten om te gaan eten in een Spaans restaurant. Wat we toen niet wisten was dat het enige Spaanse van het etablissement het reclamebord was. We starten met een aperoke, aperol spritz. Een waterachtige oranje drank met enkele ijsblokken in. Groot ? Neen, we keken ernaar en het was leeg. Op de kaart, een Spaanse, Hongaarse goulash of Duitse varkensnek traag gegaard in de look…. Ik wil hier verder niets over zeggen, doch deze ochtend was het lopen naar het kleinste kamertje….
Om de teleurstelling achter ons te laten kropen we nog even in de kelder van het hotel…..

Vandaag dag 5.
Alle ritten die ik thuis had voorbereid zijn gereden, dus we kiezen terug voor rit 1, de oost zijde van de Harz. Ik heb wel besloten om rond 13u de rit af te breken zodoende ik rond 14:30u terug in het hotel ben.

Ontbijten en we vertrekken. De zon is van de partij en de temperatuur is best ok.
Na een uurtje houden we halt bij een klein hotelletje met een uit de kluiten gewassen terras. Tijd voor mijne milchcafe.
Na de stop gaat terug het gas erop. We rijden door velden vol met gele bloemen, mijn gedacht koolzaad. De velden maken plaats voor donkere bossen. De uitzichten blijven mooi.
Omstreeks 13:30 hou ik het voor bekeken en plan de terugkeer naar het hotel. Jul, Roger en Yvan volgen, Rudy en Donny gaan nog wat door met bochtenpret.
Mijn GPS geeft aan 15 minuten tot bestemming.
We wisselen onze motorkledij met stadskledij en gaan onze beentjes strekken.
Na een bezoek aan de Rewe zijn we enkele dozen thee rijker en nemen we nog een klein belegd broodje.
Vanavond sluiten we af in het restaurant van het hotel en hebben gepland om vroeg onder de veren te kruipen, of dit zal lukken is een weet voor ons en een raadsel voor jullie.

Zo beste volgers wat ons nu nog rest is de terugrit morgen. Gene simpele want er wacht ons net geen 600 km en hadden graag rond 17 u thuis gekomen. Er zijn nog mensen met snode plannen😂😂

Graag had ik nog even mijn bende leden hartelijk willen danken voor deze gezellige week.
Beginnen zoals een echte heer, eerst de dames:
Marie, een rustig meisje die deze week tussen de mannen van de bende heeft geleefd. Hopelijk gaat ze er niets aan overhouden.
Roger, immer goed gemutst, het is hij die zal zorgen dat Marie, na deze week er geen mannentrauma aan overhoud.
Jul, naar gewoonte, vol overgave bij het vertrek. Hoe dichter we komen bij het einde van deze week hoe stiller….
Yvan, altijd blij dat hij op zijn blackbird kan plaatsnemen ook al noemen sommige het een bobslee.
Donny, als nieuwkomer in de groep direct aanvaard. Aan zijn rijstijl en kunnen denk ik die is geboren op 2 wielen. Het instapmodel BMW’ ke waar hij op rondrijd is een ware droom voor meerdere van ons. Fungeert als kruiwagen voor mensen met weinig bagage capaciteit…..😅
Christoph, trouw achterop bij ondergetekende.
Rudy, alias de vlo. Ongelooflijk leuke kerel, tovert de grappen uit zijn hemsbloes. Altijd klaar om iemand verder te helpen, alleen weinig bagage capaciteit…..😅😅😂

Merci vrienden het was een top editie.
Plannen voor volgend jaar worden opgestart.

tot in den bocht

Fille

1. Kristine Cools:
    11 mei 2024
    Veilige terugreis morgen🤞🍀😉
  2. Harry:
    11 mei 2024
    Ziet er een gezellige boel uit veilig thuis mannen
  3. Carl Vuylsteke:
    12 mei 2024
    Dat avontuur pakken ze niet meer af. Veilige terugrit
  4. Luc Verhoeven:
    12 mei 2024
    Veilige terugreis.
  5. Groenen Horzel:
    13 mei 2024
    Leuk om dit weeral , zijnde digitaal, mee te hebben gemaakt 👍

Jouw reactie