Epiloog

16 juni 2019 - Saarbrücken, Duitsland

Beste Volgers,

Gisteren onze laatste nacht van de bikeweek 2019 . We zaten in het exotische Saarbrucken . Na een zoektocht tussen pita en sischa bars eindelijk iets gevonden om te eten . In een steakhouse werd ons na een zeer lange wachttijd een lekker steak bezorgt . Meer kan ik er ook ni over zeggen . Na de maaltijd direct naar het hotel , nog een drankje en bedje in . Het leek alsof de vakantie al gedaan was . Ne een rustige nacht een lekker ontbijt , PJ was zeer tevreden . We hadden nog 350 km voor de boeg , dus rijden . De zon scheen maar op één of andere manier was het voor ons bewolkt . Bewolkt in ons hoofd bedoel ik dan . Langs de ene kant tevreden om naar huis te gaan , maar langs de andere kant ook weer niet . U kent dat gevoel . Terug naar de orde van de dag , terug naar het leven zoals het is . Geen zalige tochtjes meer langs schitterende wegen en landschappen , maar aanschuiven op de ring van Antwerpen op onze geliefde Boomsesteenweg . Terug naar het werk , met alle problemen van dien . Eigenlijk zouden we constant moeten en willen reizen . Constant onderweg op zoek naar nieuwe dingen en uitdagingen .Gewoon de motor nemen en zorgeloos rondrijden . Een droom die natuurlijk niet opgaat . We hebben allemaal onze verplichtingen , onze taken . Onze partners , kinderen en kleinkinderen . Over kleinkinderen gesproken , deze week word mijn kleinzoontje 1 jaar . U weet nog wel vorig jaar tijdens onze tocht naar de Noordkaap werd hij geboren . De band die ik met dat kereltje heb is onwaarschijnlijk , het lijkt wel doordat ik hem de eerste dagen van zijn leven heb gemist dat ik hem nu nooit meer wil loslaten . Grootouderschap , een zegen dat kan ik u vertellen . Maar ook partners blijven hier niet buiten schot , steeds blijven ze ons steunen in onze escapades , niet simpel het mag gezegd . Dikke pluim ! Een bikeweek beste mensen is een hele onderneming . Ze word gemaakt door vrienden en voor vrienden . Zoals U weet is het steeds onze Fil die het meeste werk doet , alles opzoeken , ritten plannen , hotels boeken . Eigenlijk een beetje de spil rond deze onderneming . Ok hij heeft ook zijn fouten , teveel drinken , verloren rijden zijn er maar enkele van . De bikeweek hangt natuurlijk ook aan elkaar door de deelnemers . Ieder een eigen persoonlijkheid , ieder zijn eigen kwaliteiten , ieder zijn eigen fouten en kantjes . Maar nooit zijn er conflicten , nooit is er wrevel . Misschien omdat we mannen zijn , en allemaal gebeten door dezelfde microbe . Motorrijden in al zijn facetten . Ieder heeft ook zijn eigen stijl en eigen kunnen . Ik kan hier nu iedereen in detail gaan bespreken , maar het lijkt mij overbodig . Ondertussen kent U al deze fantastische kerels door mijn verhalen . Mijn verhalen berusten trouwens bijna altijd op waargebeurde feiten , soms een beetje overdreven maar dat hoort bij de vrijheid van de schrijver . Ik probeer alleen op deze manier iedereen de kans te geven om onze avonturen een beetje te volgen . Tenslotte er gebeurd wel het één en het ander tijdens zo'n week . We hebben gelachen , gegeten , gedronken , gereden , gevlogen , gezweet en genoten .Sommige hebben gevreten en gezopen .Maar steeds zijn we gebleven wat we zijn , een fijne groep vrienden.   Ik wil op deze manier iedereen nog eens bedanken . Bedankt , Fill , Krikke  Danny , Jules , Roger , Peter , Rudy en Geoffrey .

Ps , als er iemand op de E 411 een nummerplaat vind ? Ze is van de PJ .

Ongetwijfeld tot volgend jaar , Uw reporter Eric

1. Geoffrey De Meester:
    16 juni 2019
    Wat een fijne vakantie weer. Het was een waar avontuur en daar wil ik iedereen voor bedanken! Heb er elke seconde van genoten. Hopelijk herhalen we dit snel. Speciale dank aan Fil voor de fantastische organisatie maar ook aan onze reporter. Naast het genot van fantastische bergwegen was er daarnaast ook steeds het plezier om ons verhaal van de dag te mogen herbeleven. Merci Eric!