Epiloog

16 juni 2019 - Saarbrücken, Duitsland

Beste Volgers,

Gisteren onze laatste nacht van de bikeweek 2019 . We zaten in het exotische Saarbrucken . Na een zoektocht tussen pita en sischa bars eindelijk iets gevonden om te eten . In een steakhouse werd ons na een zeer lange wachttijd een lekker steak bezorgt . Meer kan ik er ook ni over zeggen . Na de maaltijd direct naar het hotel , nog een drankje en bedje in . Het leek alsof de vakantie al gedaan was . Ne een rustige nacht een lekker ontbijt , PJ was zeer tevreden . We hadden nog 350 km voor de boeg , dus rijden . De zon scheen maar op één of andere manier was het voor ons bewolkt . Bewolkt in ons hoofd bedoel ik dan . Langs de ene kant tevreden om naar huis te gaan , maar langs de andere kant ook weer niet . U kent dat gevoel . Terug naar de orde van de dag , terug naar het leven zoals het is . Geen zalige tochtjes meer langs schitterende wegen en landschappen , maar aanschuiven op de ring van Antwerpen op onze geliefde Boomsesteenweg . Terug naar het werk , met alle problemen van dien . Eigenlijk zouden we constant moeten en willen reizen . Constant onderweg op zoek naar nieuwe dingen en uitdagingen .Gewoon de motor nemen en zorgeloos rondrijden . Een droom die natuurlijk niet opgaat . We hebben allemaal onze verplichtingen , onze taken . Onze partners , kinderen en kleinkinderen . Over kleinkinderen gesproken , deze week word mijn kleinzoontje 1 jaar . U weet nog wel vorig jaar tijdens onze tocht naar de Noordkaap werd hij geboren . De band die ik met dat kereltje heb is onwaarschijnlijk , het lijkt wel doordat ik hem de eerste dagen van zijn leven heb gemist dat ik hem nu nooit meer wil loslaten . Grootouderschap , een zegen dat kan ik u vertellen . Maar ook partners blijven hier niet buiten schot , steeds blijven ze ons steunen in onze escapades , niet simpel het mag gezegd . Dikke pluim ! Een bikeweek beste mensen is een hele onderneming . Ze word gemaakt door vrienden en voor vrienden . Zoals U weet is het steeds onze Fil die het meeste werk doet , alles opzoeken , ritten plannen , hotels boeken . Eigenlijk een beetje de spil rond deze onderneming . Ok hij heeft ook zijn fouten , teveel drinken , verloren rijden zijn er maar enkele van . De bikeweek hangt natuurlijk ook aan elkaar door de deelnemers . Ieder een eigen persoonlijkheid , ieder zijn eigen kwaliteiten , ieder zijn eigen fouten en kantjes . Maar nooit zijn er conflicten , nooit is er wrevel . Misschien omdat we mannen zijn , en allemaal gebeten door dezelfde microbe . Motorrijden in al zijn facetten . Ieder heeft ook zijn eigen stijl en eigen kunnen . Ik kan hier nu iedereen in detail gaan bespreken , maar het lijkt mij overbodig . Ondertussen kent U al deze fantastische kerels door mijn verhalen . Mijn verhalen berusten trouwens bijna altijd op waargebeurde feiten , soms een beetje overdreven maar dat hoort bij de vrijheid van de schrijver . Ik probeer alleen op deze manier iedereen de kans te geven om onze avonturen een beetje te volgen . Tenslotte er gebeurd wel het één en het ander tijdens zo'n week . We hebben gelachen , gegeten , gedronken , gereden , gevlogen , gezweet en genoten .Sommige hebben gevreten en gezopen .Maar steeds zijn we gebleven wat we zijn , een fijne groep vrienden.   Ik wil op deze manier iedereen nog eens bedanken . Bedankt , Fill , Krikke  Danny , Jules , Roger , Peter , Rudy en Geoffrey .

Ps , als er iemand op de E 411 een nummerplaat vind ? Ze is van de PJ .