Bijna daar !

7 juni 2022 - Edsleskog, Zweden

Beste lezers,

Dinsdag 7 juni 2022, we dalen verder zuidwaarts, Göteborg komt nu wel heel dicht bij. Maar eer we zover zijn gaan we nog enkele dagen genieten hier in het hoge Zweden.

Op het thuisfront wachten ze natuurlijk op nieuws hoe het onze wandelaar “The Bear man” is afgelopen, sommigen onder de lezers hadden de vraag of hij een Bearin had gevonden.. Wel beste lezers, ik moet jullie teleurstellen, the Bear man is niet diep genoeg het Zweedse woud kunnen binnendringen, de wandelschoenen waren eigenlijk teensletsen…😂 Ik denk dat de Bearman zijn pijlen ergens in Schelle gaat afvuren, Papsie 😂

De laatste avond in onze heerlijke stuga hebben we afgesloten met scampi’s in lookboter, sla en tomaatjes. Jul was deze maal de kok met aan zijn zij de Krikke, die is echt niet weg te kloppen uit de keuken. Als dessert, licht gezouten caramel ijs, pistache ijs met vers geklopte slagroom…en voor de liefhebbers koffie of the.

Dus een heerlijke maaltijd. Aan morgen denken we niet en drinken aansluitend enkele pintjes. Omstreeks 22:30u is het bedtijd.

We slapen als roosjes. Onze wekker is er zoals gans deze trip weer vroeg bij, amper 6:30u en der staat er al eentje onder douche. Met kleine oogjes en een stinkende look adem volgt de rest van het gezelschap, wel is waar met enkel nog water van max 12 graden warm, onze boiler liet het afweten of nummer 1 was weg met al het warm water. Wie zal het zeggen ? Onderkoeld maken we ons klaar, Vandaag 210km op het programma, een bezoek aan een Viking dorp en Camping Coppens zijn de hoogtepunten.

Na goed 1:45u rijden bereiken we het Vikingdorp, op zich niet veel meer dan enkele houten barakjes met her en der wat attributen. Een beetje te vergelijken met Bokrijk maar dan in het miniatuur. 40 SEK voor de inkom, naar mijn gevoel een juiste prijs. We beslissen om hier niet te drinken maar 25 km verder op bij onze landgenoot Coppens.

We draaien de camping op en zien Staf meteen druk in de weer, bezig met allerhande klusjes. Geen tijd dus om ons van dichtbij te begroeten, enkel een vriendelijk handgebaar wanneer hij voorbij rijd op zijn uit de kluiten grasmachine. De camping zelf is mooi en prachtig gelegen en vooral vrij druk vind ik. De mobile homes rijden op en af. Ik droom even weg en zie Eric hier binnen enkele maanden al op draaien…😂 Voor de bende zit er niets anders op dan door te rijden want ook bij onze vriend Coppens kunnen we niets krijgen wegens middagpauze. Dan maar de baan op.

Het is niet ver meer, circa 35km verder staat onze overnachting geboekt.

Een vriendelijk Nederlander staat ons te woord, 7 jaar woont hij hier, hij biedt ons een drankje aan en werkt verder aan zijn tuinafsluiting.

We laden alles af en rijden nog even naar het dichts bijzijnde stadje om de innerlijke mens wat aan te sterken.

De gyros bij de lokale Griek liet zich eten en even later rijden we terug naar de vriendelijke Nederlander.

Vandaag is het een hotel dat we geboekt hebben, prachtig gelegen op de oever van groot meer. Onze kamer heeft een groot balkon met uitzicht, we hebben al minder gehad deze reis.

Ondertussen heb ik ook een afspraak kunnen fiksen om eindelijk mijn achterband te laten vervangen. Morgen 14u, Kenneths bike service zal de taak op zich nemen.

Morgen volgt het laatste verhaal.

Groeten

Fil

1. Eric:
    7 juni 2022
    Beste Fil , de angst slaagt mij op het hart nu ik te weten ben gekomen dat Den Bear zijn slag wil slaan in onze geliefde Rupelstreek. Meer en meer heb ik zin om een Crowdfunding te organiseren onder de noemer “ hou de Rupelstreek veilig “ en er zodoende voor te zorgen dat de gevreesde Bear nog maanden , neen jaren kan rondtoeren in heel Scandinavië.
    Dat ik nog is naar de Coppens zal rijden staat zeker vast , hopelijk volgend jaar wie weet . Misschien rijd den Bear daar dan nog rond .
    Eric
  2. Fil:
    gieren....
  3. Luc:
    7 juni 2022
    Mannen, rond de reis mooi en veilig af en zie jullie terug in Belgiëland 😉
  4. Jean Paul jp:
    7 juni 2022
    Ziet er weer tof uit amusement en hou het veilig
  5. Kristine:
    8 juni 2022
    Geniet er nog van en een veilige terugreis 👍🍀🤞🏍