Goteborg.

8 juni 2022 - Gotenburg, Zweden

Beste lezers,

Vandaag de voorlaatste dag in Zweden, de laatste staat gepland in Gotenburg en daar valt niks over te schrijven.

De voorbije avond in het hotel bij de vriendelijke Nederlander, Jul en Krikke nuttigen nog een avondmaal, waar die gasten dat steken, mij een vraag.

Op het menu wild balletjes, gratin en wat salade, niet slecht volgens de twee veelvraten.

De Hollander, toch wel een bezige bij. Buiten het runnen van het hotel is hij ook thuis in het distilleren van heel wat spirit. Enkele soorten gin, calvados en whisky staan op zijn palmares. Dus het gezelschap slaat aan de proeverij, eerst een lekkere Gin, gemaakt met stukjes den, lekker, heel lekker. Aansluitend de Calvados. Gemaakt met gekregen appelen van de buren, die Hollanders hè, maar Ik moet zeggen lekker spul.

Even later liggen we in bed, ik denk nog even na over al het lekkers en val in slaap.

Rond 1u word ik wakker om een sanitair bezoek, buiten is het verdorie donker, dit zijn we niet gewend. Het is voor mij het sein dat ons avontuur er bijna op zit..

Even vraag ik me af hoe het gaat met het knorrend gezelschap de kamer naast ons en val terug in slaap.

6:30u en onze reiswekker kruipt onder de douche, ik volg nadien.

Ontbijten doen we vroeg. Ik koop nog een flesje gin bij de brave Hollander, kadoke voor mijn schoonbroer, en rijden door.

9:00u en weg, langsheen de prachtige natuur, want ja het blijft hier super mooi, rijden we richting Gotenburg. Ik kan aan niets anders denken dan aan mijn achterband, eindelijk een nieuwe, eindelijk de juiste maat, hoop ik toch. We zien wel deze namiddag wat ervan komt.

In de gietende regen verlaten we het Hollands etablissement en zetten koers naar Gotenburg. De eerste 100 km rijden we nog mooi in  het glooiend landschap. We zien er wel gene steek van door de hevige regen, doch mijn gevoel zegt dat het zo is.

We draaien de snelweg op en plots wordt het druk, heel druk. We naderen doel 1, garage Kennehts MC. Mijn machine wordt voorzien  van nieuwe sloegen, daarna is Gotenburg aan de beurt.

Ondertussen is het gestopt met regenen, de lucht nog grijs en bewolkt.

Vanavond slapen we in het stadscentrum, de Bear zijn staart gaat al heen en weer, soms vergeet hij dat er de Rupelstreek of nog beter in Schelle misschien wel een Bearin zit te wachten…. 😂

Het stadscentrum bereiken is geen simpele opdracht, als jullie denken dat Brussen of Antwerpen moeilijk bereikbaar zijn, kom dan maar eens tot hier. Een wirwar aan wegen en vooral wegenwerken….met momenten loods ik mijn reisgezellen op busstroken waar geen normaal verkeer mag komen. Enkele ogenblikken later rij ik tussen enkel nog trams, bekijk dat we hebben niet normaal, maar met het nieuwe stel banden heb ik probleem.

Na enkele eenrichtingstraatjes, keren waar we niet mogen keren bereiken we ons hotel, city comfort hotel. Moto’s parkeren we in een openbare parking.

Wanneer ik de deur open doe van de kamer is het woordje “comfort” iets wat kan weggelaten worden, mijn eerste gedacht gaat naar de kajuit van de Ferry die we morgen moeten nemen, zowaar dezelfde afmeting, dezelfde mini badkamer.

We zakken af naar de hotel bar met daar opvolgend verkenning in het centrum. We belanden in een een van de super leuke en hippe bars. We drinken een cocktail met enkele druppeltjes Carolina reaper, werelds strafste peper, ik zweer jullie beste lezers niet gewoon.

Seffens zoeken we nog iets om te eten en hopen nadien op een heerlijke nachtrust.

Morgen hebben we een dagje Gotenburg gepland, tegen 17u moeten we inschepen.

Tot vrijdag allemaal.

Fil

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jean Paul jp:
    8 juni 2022
    T zit er bijna op BEDANKT dat we mee mochten genieten was zeker de moeite foto's en reisverslag echt de moeite precies of we waren er bij we hebben genoten nu nog op weg om veilig thuis de komen GRTS jp
  2. Peter:
    8 juni 2022
    Dank voor je geweldig schrijfwerk Fille,het heeft voor mij de afgelopen 3 weken werken,alle dagen met een glimlach afgesloten. We wensen jullie een gezellige boottocht en veilige laatse km toe. Ik ga op mijn beurt (wel mijne 4 vierwieler)laden. Ook richting Noordwaarts, Svendborg... blits bezoekje voor een week knuffelen met de kleindochter. See You. Grts ikke
  3. Luc:
    8 juni 2022
    Bedankt om dit mooie reisverhaal te mogen volgen Theo, en veilig thuis voor iedereen 👍
  4. Roger Nauwelaerts:
    8 juni 2022
    Nog een fijne en veilige terugreis gewenst ,heb genoten van jullie foto's en verhalen.
    Zie er naar uit jullie live en wel terug te zien.🏍️👍
  5. Betty:
    9 juni 2022
    Geniet nog van jullie laatste dagen, kom veilig thuis, Stan zit al vol ongeduld te wachten op zijn cadeautje.😉