Grensverleggend

15 juni 2019 - Saarbrücken, Duitsland

Beste Lezers ,

We waren gisteren gestopt in Tirol , logischerwijs zaten we daar nog . Na een verkwikkende nacht zachtjes in slaap gevallen door het gesnurk van mijn kamergenoten stonden we fris en monter aan het ontbijt . Geen roerei en worstjes voor mij . Geen bonen en spek . Na een sober ontbijt tussen kwebbelende Ollandse motards zetten we aan . De zon schijnt en weer is de sfeer opperbest . Mss omdat we naar huis mogen ? Eerst een stukje binnendoor en dan de autostrade op . De Deutsche autobahn is het walhalla voor sommige onder ons . De gas mag open en dat doen ze graag zene . U kent natuurlijk de truc , effe achterblijven en dan proberen , ja ik zeg proberen in te halen . Als volleerde racers in de achtervolging , althans dat denken ze toch he . Wij , de rest van de groep rijd gezapig door . Na een tijdje halen de knierijders ons toch in . Vol ongeloof over onze prestatie . De rit gaat verder over B wegen , ook hier kan men al eens gas geven . Door al dat harde werken hebben we dorst . Niet eenvoudig zo blijkt . Enkel bakkerijen en ijssalons liggen op onze weg . Het cliché van de dikke Duitsers moet ergens van komen . Wij met onze strakke lijven laten ons niet vangen en sturen een dorstige verkenner op pad . Al snel komt de uitgedroogde racer glimlachend terug . Een terras ! Na de nodige verfrissingen terug op weg . Op een gegeven moment komen we aan wegenwerken , dan sluiten die verdomde Duitsers gewoon de baan af . Geen probleem voor ons , het fietspad annex tractorpad  recht ons verder . Even nog de wegversperring wegslepen en hopa . Fuck die Deutsche polizei ! Ondertussen zijn we in het Schwarzwald , en bovenop de pas een meer . Musselmeer om specifiek te zijn . Samen met ons stopt een bus Chinezen . Ik verstop mij angstvallig , voor ik weer mee op de foto moet . Onze kleine velo heeft minder geluk . Een Duitse Bobbejaan Schoepen met cowboyhoed is zeer geïnteresseerd . Hij kan hem afwimpelen en snel een braadworst .  Boven op de berg is het ook frisjes en de flauwe kereltjes hebben kou . Truitjes gaan aan , de Limburger steekt zijn zomerbroek af onder toeziend ook van de lachende Chinezen . Ni hau !! De Kodak komt boven en Danny is nu het sekssymbool in het land van de rijzende zon . Het is weer tijd om te vlammen . Zo komen we aan een overzet . De grens tussen Duitsland en Frankrijk . We stappen op en steken de middelvinger omhoog naar de Fritzen . Ah La vie en France . Ik proef bijna de Ricard . Op weg naar Saarbrücken lees ik op de gps . Scheisse de ik , dat klinkt Duits .  Dus terug Duitsgezind op weg . Nu mag het echt gaan korten , we worden moe . Uiteindelijk komen we aan in Saarbrücken , volgens mij het toonbeeld van de Merkel cultuur . We wanen ons in een warm zuiders land vol inheemse volkeren  . Gene witte te bespeuren , niet racistisch bedoeld maar het is zo . Snel een douche en op verkenning , eten zoeken . Dat word een opdracht tussen duizend pitabars . Maar zoals steeds , Wir schaffen das .

Uw reporter , Eric