Laatste rit in italië

13 juni 2019 - Riva del Garda, Italië

Beste Lezers ,

Gisteren na het spaghetti avontuur bij den Ollander zat mijn buik nog vol . Dus geen avondeten voor mij , ook de Fill barste nog uit zijn voegen en besloot forfait te geven . De rest van de bende strompelde de trage Italiaan binnen , ik bedankte voor het aanbod . Blijkbaar ging het nu toch beter , de indruk van de vorige passage was niet vergeten . Dus ik en de Fil , op café . Een maaltijd overslagen , geen paniek we hebben overschot . De avond vorderde snel en het was weer tijd om de bedstede op te zoeken . De rest van de bende zaten zich nog vol te proppen bij den Italiaan .

Na een rustige nachtrust terug naar de orde van de dag . Opstaan , douchen en ontbijten . Ook hier valt weer weinige spectaculairs over te vertellen enkel dat het rustig was in de eetzaal . Tijdens het ontbijt kwam Fil met de mededeling " ik rij niet vandaag " , verbazing alom ! Ik had hem gisteren ook al wel zoiets horen mompelen maar weet het aan een teveel alcohol . Iets wat hij wel vaker doet , dronken mompelen . Maar nee hij bleef bij zijn stuk , toen had mijn frank moeten vallen , maar liet mij meeslepen door de verbazing . De herder die zijn kudde achterlaat , nooit ok . Maar de zwakke gaan er eerst uit. Hij bombardeerde mij tot koptrekker van dienst en at rustig verder . Slinks zag ik hem al eens links en rechts de zaal inkijken . Waarom toch vroeg ik mij af , ik kon maar 1 reden bedenken hij zocht vriendjes van de 3de leeftijd . De zaal zit normaal propvol met ouderlingen en hij zag zijn kans schoon . Tenslotte wie wil niet thuishoren tot het selecte clubje van Okra leden ? Heerlijk toch al sloffend naar het zwembad en daar ervaringen uit te wisselen over de toestand van de komende serviceflat . De Fil ineens 20 jaar ouder dacht waarschijnlijk na over te toekomst , zijn beginnend aftakelend lichaam zend signalen uit die niet te misverstaan zijn . Maar goed , leven en laten leven en onze vriend bleef bij zijn plan . Blijkbaar was de ouderdomsroep besmettelijk want ook den Drukker ( of PJ voor de vrienden ) zag een dagske platte rust en het lezen van de Story wel zitten . De anders zo sociale zoon van onze Fil ( De Krikke ) durfde zich waarschijnlijk niet verzetten tegen zoveel bejaard geweld en boog eerbiedig zijn hoofd . Goeie jongen toch ! De rest van de wel jong van geest gasten gingen allemaal meerijden . Toen ik naar mijn kamer ging zag ik nog een bordje staan met de boodschap ( in het Italiaans wel te verstaan ) heden ten middag Bingo wedstrijd . Ik keek en wist toen al waar de plotselinge ommekeer van onze vriend ook over ging . Maar niet getreurd ik in mijn rol van Patres familias en de gas erop . Ik zal eens iets laten zien se was mijn gedacht . Ik heb nog een mooie rit zei de ouderdomsdeken . Vol vertrouwen drukte ik op de knop van mijn gps en rijden maar . Alle begin is moeilijk en draaide in al mijn zenuwachtigheid bijna de autostrade op . Snel ommekeer en de fout was hersteld . Niet simpel eigenlijk constant op de baan en de gps letten , en daarbij zien dat je de volgers niet achterlaat . Eens in een centrum eb je natuurlijk wel prijs en de groep werd gesplitst . Ik volgde gewoon de route , ingestuurd door mijn " vriend " . Toen ik plotseling  wel in een zeer klein straatje reed , de rest van de overblijvers volgde vol vertrouwen mijn spoor . Bam daar hadden we het al , de flauwe plezante reisplanner had een fietspad in de route gestoken . Dus weer draaien die handel , geen sinecure 250 kg zware fiets . Met de hulp van den Danny lukte tenslotte ( die kerel moet mij blijkbaar steeds bijstaan ) . Dus plan 2 , andere straat . Recht omhoog weer een zeer vreemde straat bedekt met gras en kiezels . Maar nog steeds na alles vertrouw ik in de kundigheid van de thuisblijver en rij omhoog . Lap weer prijs , Privado stond er op het bordje . Dus weer ommekeer , fietsje achteruit laten bollen . De Velo ook onder de indruk van zoveel malchance ging boven toch eens kijken . Ondertussen ging er door de raam van een huis La Mama van Dr Oetker uit de raam en brabbelde onverstaanbare zinnen . Ik zag het  al gebeuren , dadelijk een deegrol tegen onze gehelmde hoofden . Beste vrienden dit was beneden alle peil , zo Uw " vrienden " met voorbedachte rade in de miserie duwen het is ongekend . De wannebee gepensioneerde zat nu ongetwijfeld al schuddebuikend te lachen aan het zwembad samen met de andere Nielse oude Pe . Respect voor de ouderlingen was mij toen wel vreemd . Uiteindelijk geraakten we op de route door zelf iets aan te passen . Fuck You kerel . Alle pech was snel vergeten en nu was het genieten , nu enkel nog de Roger en de Schilder vinden . Die waren we nog steeds kwijt . We reden door verlaten oude bergdorpjes , tussen schitterende zichten . Ondertussen zag ik de humor van de escapades wel in . Tot een eind verder we weer aan een voldongen feit kwamen , de weg afgesloten . Dit kan toch niet waar zijn . Je gaat mij niet vertellen dat de routeplanner uit Niel dit heeft kunnen regelen ? Ik verschiet van niks met die grapjas . De Roger en de Schilder kwamen we ook tegen in tegenovergestelde richting en bevestigde wat we vreesden . Dus terug ,  Weer langs die mooie dorpjes en schitterende zichten , zelfde weg terug . Beneden eerst een terras gezocht , bespreking van het strijdplan . Afspraak we rijden naar boven en laten we wel zien waar we terug komen , dus weer zelfde weg , zelfde mooie dorpjes , zelfde schitterende zichten . Nu was het improvisatie troef . We laten ons ni kennen , laat die verwenste route voor wat het is en we trekken onze plan . Wel toen hebben we echt kunnen rijden , gewoon de haren in de wind de neus achterna . Ik trok de kop en liet me meevoeren door het onwaarschijnlijk mooie landschap  en heerlijke wegen . Haha dat had je niet verwacht he Sloeber !! Ook de jeugd kan zijn plan trekken , ook de jeugd komt er wel . Onderweg kwamen we nog een zalig meertje tegen ( Lago Di Navarro voor de liefhebbers ) alwaar we rustig aan het water op een terras hebben gezeten . Heerlijk rustig , zonder druk , zonder ons zorgen te maken over de thuisblijvers . Groot ongelijk hadden ze om niet mee te gaan , plannetje mislukt . Ik hoop alleen dat ze de Bingo namiddag hebben gewonnen , kunnen we samen de ongetwijfeld schitterende prijs opdrinken . Na een tijdje werd het tijd om te gaan , we hebben veel genoten en weinig gereden . Eens iets anders . Nu op tijd naar het hotel , Happy hour verwacht ons .

Morgen rijden we huiswaarts , tot morgen .

Uw reporter Eric

1. Fil:
    13 juni 2019
    Beste vrienden, graag wil ik, het oudje genoemd, even kort reageren. Blijkbaar is de kop trekken niet iedereen gegeven, je moet enig inzicht en kunde bezitten, ad hoc zaken aanpassen en op zeer korte tijd kunnen aanpassen, inzicht is hier uiterst belangrijk .... dit is blijkbaar alleen maar een kennis van de oudjes...... ik zal het jullie nog wel eens uitleggen hoe het moet. De Fil
  2. Hilde:
    13 juni 2019
    Haha , ale een dagje rust kan goed doen he ! Geniet nog van de ritten die nog komen, weliswaar weeral terug huiswaarts ! Wees allemaal voorzichtig ! Wens jullie allemaal een droge , veilige en vooral leuke trip naar huis terug ! ☀️🏍🙏👍😘