Het leven in de stad.

6 juni 2022 - Råda, Zweden

Beste volgers,

Vandaag is het rustdag net zoals bij onze Zweedse vrienden, zij vieren vandaag hun onafhankelijkheid.

Mijn gedacht zal er nog minder open zijn als de dagen voordien en dan was er niets 😂

Met een heerlijke nachtrust is het dan ook leuk wakker worden, de zon staat al hoog aan de hemel.

Ontbijtje maken en we zijn klaar voor een nieuwe dag. Even sta ik stil bij de voorbije 2 weken, ze zijn gevlogen. De reis is nu wel echt aan het korten, morgen plannen we een bezoek aan camping Coppens en een Viking dorp, na onze zwempartij zijn we tenslotte Vikings hè.

Vandaag weten we niet goed wat te doen, rijden we ergens heen of iets anders ? Even later valt de beslissing, ik, Krikke en Jul rijden aar Karlstad, Erwin trekt zijn wandelschoenen aan en trekt in de weide natuur. Ik vertel hem dat hij een beetje moet fluiten onderweg om de beren op afstand te houden.

Nice walk Erwin, wij springen onze motoren op en verdwijnen.

Wat de wandeling betreft daar laat ik me niet over uit, Karlstad daar en tegen, een uit de kluiten gewassen stadje. Een groot plein met rondom enkele horeca zaken, allen met een soort self service, je weet die Zweden hè, liever lui dan moe.

We kuieren wat rond in de auto vrije straatjes tot we plaats nemen op het terras van het lokale spicy hot restaurant. De uitbaters een Thaise familie die de handel en wandel van de Zweden hebben overgenomen, dus bestellen aan de toog. Krikke en de Jul een schoteltje noedels met kip, spicy, ik doe normaal en neem eveneens noedels maar dan niet spicy.

De drukte van de stad zijn we niet meer gewoon, we hebben zelfs 3x voor het rode licht gestaan, dit was volgens mij 4000km geleden. Dus we houden het voor bekeken hier, starten de motoren en starten de terug weg. Onderweg nog even de Coop binnen want vanavond staan er scampi’s in lookboter op het menu.

Jul staat al in de startblokken, het is blijkbaar aan hem om te kokkerellen.

Beste lezers morgen is het de voorlaatste dag van ons Scandinavisch avontuur en krijgen jullie het laatste verhaal, daarna zitten we een dagje in Goteborg en volgt de epiloog.

Groeten uit Zweden.

Fil

1. Eric:
    6 juni 2022
    De vraag van dit verhaal , zal de Bear man van het gezelschap verloren lopen ? Zal de Bear man een wijfjes bearin vinden in de uitgestrekte Zweedse wouden ? Allemaal openstaande vragen , hopelijk morgen antwoord . 🐻
  2. Luc:
    6 juni 2022
    Geniet nog van jullie reis mannen 👍