Hot , hotter ..

26 juni 2018 - Fagernes, Noorwegen

Beste Volgers ,

Gisteren hebben we geslapen in een klein ferm hotelletje vlak aan een fjord . De locatie was subliem , geen tel en internet maar dat wisten jullie al . We hebben er zeer lekker gegeten , zelfs voor mij . Alles werd ons geserveerd door een Zweeds meisje die tijdens de zomermaanden werkt in Noorwegen . Blijkbaar veel Zweedse werkkrachten in Noorwegen . Ik denk dat de Noren niet veel werken , die hebben het te druk met gelukkig zijn . Dus laten ze de Zweden al het werk maar doen . Handig , mss ook is proberen om de Walen in gang te krijgen bij ons . Dus ook Noorwegen heeft seizoenarbeid . In ieder geval het was een aangenaam meisje die de toch wel licht onderkomen motards kon verbazen met allerhande info over het fjord en het hotel . Na een heerlijke nachtrust een vroeg ontbijt en op weg . We moeten richting Fagernes . De weg leid ons eerst langs verschillende lange tunnels , we rijden daar echt alleen . De weg gaat dan over in een kiezel annex zandpad . De omgeving is waanzinnig . Je voelt u immens klein tegen zoveel schitterende natuur . Hier is het geen drukte zoals op de Antwerpse ring . Imposante bergen en schitterende meten zo vlak als een spiegel . Schapen lopen gewoon over de weg totaal onbewust wie of wat wij zijn . kilometers lang slingeren we in dit groene maanlandschap . Ik vraag mij af hoe de Fil deze  wegen vind ?? Echt chapeau makker !! Als in even eerst rij komt er in een bocht toch een auto aan . Ik kan net op tijd remmen , de Norse Noor kijk boos en verdwaasd . Denk waarschijnlijk hetzelfde al ik , wat doe jij daar ??? Een botsing kan net vermeden worden , mijn hart klopt in mijn keel . Ik heb een haat liefde verhouding met kiezels . Een tijdje geleden ben ik goed op mijn zak gegaan , en draag er nog de gevolgen van . Dus even slikken en weg , No guts , No glory !! We verlaten de zandweg en kunnen nu gas geven . Langs schitterende meren en bergen , ik krijg et niet genoeg van . Ik kan het hier in geuren en kleuren vertellen , maar je moet er echt zijn geweest om het te ervaren . Het vlot lekker , een col staat nu op het menu . Ook weer wonderlijk gevonden door onze planner . Tijdens een kleine fotostop worden we aangeklampt door enkele Belgische reizigers . Danny zegt , het ligt niet aan mij ik ben niet begonnen!! Maar sommige mensen moeten niet beginnen . Die worden gewoon aangesproken omdat ze iets uitstralen . Iets van , spreek mij aan . De vragende oogjes  zitten er mss ook wel voor iets tussen . Dus verder omhoog , bovenaan zijn er zelfs straffe kerels aan het langlaufen . Zomer in Noorwegen !!!! We vervolgen onze weg en het word warmer en warmer . Stel je voor 2 dagen geleden zaten we te klooien in 10 graden , nu helemaal op een berg 17 graden . We rijden terug naar beneden . We komen op een gegeven ogenblik aan een meer helemaal boven een berg . Dit is echt niet normaal , tientallen vakantiehuisjes staan rond dit enorme meer . Rusten he die Noren . Laat de Zweden maar werken !!! Terug beneden is het al gauw 27 graden , wie had dit verwacht ? Ik zeker niet , Krikke Pien wel . We zoeken nu een camping aan een meer . Ik spring er direct in hoor ik sommige zeggen . We vinden een gezellige camping , uitladen en naar de winkel . Eten natuurlijk , voor sommige bier , ik noem geen namen !!! Terug op de camping snel een douche en genieten van de zon . Is er iemand in het ijskoude meer gesprongen vraagt u zich af ? Maar nee , kou schijters allemaal !!!

Morgen blijven we een dagske op de camping , het is niet camping Cosmos in Blankenberge maar amuseren zullen we ons wel . Of de aspirant ijsberen in het ijskoude water zullen springen hoort , leest u morgen .

Tot morgen , nog 4 keer slapen en ik ben bij Loïcske !!! Eric

1. Kristine:
    26 juni 2018
    Oei sebiet krijg je het nog te warm,morgen een zwemke doen hé🏊‍♀️😎😘