Het leven zoals het is , De Camping

27 juni 2018 - Fagernes, Noorwegen

Beste Volgers ,

Vandaag hadden de reizigers een rustdag op de camping . Het campingleven kunnen wij wel smaken . De rust , de vrijheid , de ongedwongenheid , het lekkere luieren . Met zon op mijn buik word ik wakker , Krikke is al lang op en is ongetwijfeld de boel al gaan verkennen . De Fil ligt nog te ronken , die neemt het luieren wel heel letterlijk . Een snelle douche doet wonderen , het leven op de Noorse camping moet nog op gang komen . Waarschijnlijk zijn de Zweden al wel bezig , de Noren slapen . U kent ze ook ondertussen . Als ik terugkom uit de douche zit de nog half slapende Fil al buiten in de zon . lekker rustig zijn zen woorden . We moeten ontbijten en zetten de tafeltjes voor onze bungalows , bijna tegen de rijweg . Heerlijk ontbijten is het terwijl de vele mobilhomes ons puffend voorbij rijden . Bewonderende blikken zijn ons deel , iedereen jaloers op ons uitgebreid ontbijtbuffet . Wie zou niet jaloers worden van een boterham met smeerkaas ? Na het ontbijt valt het een beetje stil , de jongste zit vol plannen , fietsen , kajakken , niets is te zot . De rest is een pak ouder natuurlijk dus die bezien het iets minder avontuurlijk . De Fil strekt zijn stoute schoenen aan en gaat naar het dorp wandelen . Voorwaar een heldentocht , de afstand van 800m is niet voor iedereen weggelegd . De jongste gaat mee , een beetje als ouderlingenzorg denk ik . De Jul ziet zo een uitdaging ook wel zitten en sloft vrolijk mee . Ik en Danny schatten de slaagkansen minimaal in en blijven rustig ter plaatse . Dus de 3 musketiers op tocht en wij platte rust , het leven zoals het is ! Heb ik tijd om te lezen .

Ondertussen is het hier al verdomd warm in de zon . De Noren komen nu stilaan ook op gang . Na enkele uren schat ik komen de cultuur liefhebbers uit het dorp terug , lichtjes rood aangelopen . Niet door den drank vermoed ik want hier is niks te krijgen . Een ijsje hebben ze gegeten , ik zei het toch ouderlingenzorg . in de zon is het nu echt te warm . Verkoeling is een must volgens sommigen , voor mij is een briesje al genoeg . Sommige hebben grootsere plannen . Ik ga zwemmen is de Krikke zijn devies . Pa Fil moet natuurlijk mee , de Jul heeft een nieuwe zwembroek dus die kan ni anders . Weer de 3 musketiers , ik en Danny gaan mee als back up . Echt veel volk zit er niet in dit ongetwijfeld warme water . Tenslotte een stilstaand meer met vers smeltwater kan toch niet zo koud zijn ??? Vol goeie moed stappen de 3 kereltjes het water in . Als een koe die tegen een elektrische draad pist springen ze er weer uit . Haha lachen . Bwaaah das koud krijgen we te horen , de dame die ligt te zonnen grinnikt . Zover zijn ze dus tot aan hun enkels in het water in een dilemma . Afgaan of doorgaan ? Ik voel ook is met mijn dikke teen en denk " ik zou het wel weten " . Maar boven alle verwachting en met risico op een hartstilstand gaan de 3 ijsberen gewoon verder .  Ik ga ook het avontuur tegemoet en ga erin tot net boven de enkels, tot zover mijn comfort zone .. Met veel puberaal meisjes gegil slagen ze er toch in om te zwemmen . Ik kijk rond op zoek naar de defibrillator , je weet nooit .. Maar ere wie ere toekomt ik vind het een zeer straffe prestatie , ik schat 15 graden ?? Lang heeft de zwempartij natuurlijk niet geduurd , een het opblaasbare vlot zijn ze niet geraakt . Veel sneller dan ze erin zijn gegaan komen ze er weer uit . Onderkoeld ik weet het niet , maar dat de grote jongens nu met een gekrompen scampi uit het water zijn gekomen weet ik wel zeker ! Maar nogmaals straf en het vermelden waard ..

Terug aan de bungalow is de zwempartij alweer vergeten en terug bakken geblazen . Vanavond eten we BBQ , snel inkopen doen en bier halen , tja U begrijpt .

Na enkel uren is het zover en we steken het ding aan , de rook verspreid zich vlekkeloos . Iedereen op de camping  geniet mee van onze kookkunsten . Maar goed het is lekker en we genieten .Ondertussen wat lachen met de uitgeschakelde Duitsers maken het een memorabele avond . Wat moet een mens nog meer hebben ? Eenvoud is het moto in onze aflevering van Het leven zoals het is , De Camping ..

Morgen rijden we weer verder zuidwaarts , op weg naar onze laatste nacht op hotel . Daags nadien is het rijden naar Zweden om de boot te halen .

Het einde van de reis is nu echt in zicht , maar daar kom ik later uitgebreid op terug .

Tot morgen , en euh super kleinzoon Loïcske nu ben ik echt dichter aan het komen . xx

Tot morgen Uw reporten op slippers Eric

1. De Mey Patrick:
    27 juni 2018
    Hey Fil, ge zijt bijna thuis en NU kom ik pas te weten dat uwe zoon oek mee is. Heb deze week nog even de foto's overlopen en tegen mijn vrouw gezegd, "da zou precies ne zoon van de Fil kunnen zijn". En toch hé ! Een superervaring voor die gast. Ja ik heb da thuis oek azzek naar de winkel moest, "doe de kleine maar efkes mee" tis nie da ons vrouw ons nie vertrouwd zunne. Allé mannen, 30 juni is niet meer veraf, en tis hier warm hoor !! Kheb genoten van de reisverhalen, kga ze missen !!!
  2. Kristine:
    28 juni 2018
    Mijn ventje in het water,chapeau👍😀😀😀
  3. Bart & Mireille:
    28 juni 2018
    Hey zot nonkeltje ons Lily-jane heeft die knappe kleinzoon van jou al geknuffelt en ze is er superfier op...dus elke kilometer die je nu rijd is er eentje dichterbij je kleine vent he...doe voorzichtig en geniet nog van jullie trip...
  4. Luc Vercruyssen:
    28 juni 2018
    Hey Fil en bikers, stikjaloers op jullie belevenissen!! Zo’n verslaggever! Diepe buiging! Luc en An