Door de wind door de regen , dwars door alles heen ..

20 juni 2018 - Moskenes, Noorwegen

Beste volgers ,

Weer een dag verder weer een verhaal . Dagelijks komen we wel iets tegen . We hebben geslapen in Ornes , een klein gehucht ergens aan de Noorse zee . Na een redelijk minimalistisch ontbijt zadelen we weer op om verder zuidwaarts te rijden . De bedoeling is om te rijden richting Trondheim . Het weer dat is een ander paar mouwen . We vertrekken in een miezerige regen en bij een heerlijke temperatuur van 10 graden . Vandaag hebben we 3 overzetten af te haspelen . Naarmate we dichter bij de eerste komen regent het al pijpenstelen . En de temperatuur 8 graden , we lachen niet meer . Het is een korte overzet dus snel terug rijden , af de boot regen , regen en nog is regen . Wind en nog is wind . En nog steeds 8 graden . We rijden nu in Helgenland . Hier is geen zak te zien bij dit slechte weer . Normaal moet dit een heerlijk stukje rijden zijn zo vlak naast de Noorse zee . Jammer dat we dit moeten missen , we hebben geluk dat er af en toe een tunnel op onze weg ligt . Blijven we tenminste droog . Op naar de 2 de ferry . Ook niet echt een overtocht zoals we ze gewoon zijn . Dus ook weer snel rijden . Van de boot , nog meer regen en wind . Beste volgers dit deel zoals het nu is , is nog triestiger als de weg naar de Noordkaap . De rit van vandaag is geen rit voor iedereen weggelegd . Niet voor de coole Harley Boys die op een zonnige zondag om 11u vertrekken met een marcelleke aan , en rijden van cafe naar cafe  trots op hun jeans vestje met de nodige doodskopkes op . Niet voor de nichterige race muisjes die in hun lederen fluo pakje met bult op de rug rijden van klaverblad naar klaverblad en rondjes draaien in Kallo en omstreken . Alle verwijzingen naar personen zijn fictief .. Dit is een rit voor echte motards , getekend door het leven . Bekwaam om te rijden door weer en wind . De machine strak tussen de billen , geen vrees voor een druppel en een windje . En wil het nu net zijn dat ik met zo een bende op stap ben . Het moraal ging misschien wel wat omlaag , maar de glimlach bleef .

Aangekomen aan de 3 de ferry konden we even opdrogen in de plaatselijke Quick , een vriendelijk dametje die toch heerlijke snacks op tafel kon toveren . We waren tevreden . Deze overtocht brengt ons naar Sandnessjoen alwaar we weer een slaaplaats zullen moeten versieren . Eerst nog over een verdomd hoge brug , en dat bij een wind waar mijn laatste pijlen haar van zouden uitvallen . Onder een hoek van bijna 45° rijden we naar boven de billen toe ….Eens beneden vinden we een hotel waar een iets ouder dame die volgens mij net iets teveel had gedronken ons incheckt . Maar we zijn tevreden en zitten warm , op de kamer laat de Fil zich nog is horen , U weet ondertussen wat ik bedoel . Eraan wennen zal ik nooit . Nu nog proberen om iets eetbaar te vinden en de dag zit er weer op .

Als ik ooit terug thuis ben , en ik hoor iemand zeggen die verdomde regen . Stuur ik die terstond naar Helgenland waar men pas echt weet wat regen is ….