Zon overgoten rit.

24 mei 2022 - Kajaani, Finland

Zon overgoten rit,

Beste mensen hier zijn we weer. De titel verklapt al veel, niets anders dan zon en tot 19 graden warm of koud….als we de lokale Finnen bekijken en hun klederdracht zou ik zeggen koud. De sjaal, pots en handschoenen zijn nog steeds op het straatbeeld te bewonderen, eigenaardig doch denk ik dat de koude pas in juli uit hun lijf verdwenen zal zijn.

De rit, 280km lang en moet er geen tekeningske bij maken, ondergetekende had nu ook weer stevige wa kilometers aan gravel wegen gepland.

Na circa 80km hadden we een bezoek aan het nationaal park Koli gepland, en ja beste lezers wat is me dat voor iets. Van op het 350 meter hoge uitzichtpunt bekijken we het prachtige landschap, een groot meer met honderden eilandjes, we zien zelfs de grens van Rusland. Opletten dus voor den dikkop…

De foto’s vind je op mijn Facebook profiel.

Bovendien hadden we daar meer geluk, café open en met wat een uitzicht 😜👌

We rijden verder, dit was ons meest Oostelijke punt van de trip, van af nu gaan we richting westen, met andere woorden we laten de dikkop voor wat hij is.

Op de middag stoppen we aan een soort hamburgertent, er zijn er mee honger hè Jul ? We proberen ons verstaanbaar te maken en bestellen 4 x hamburgermenu. De vriendelijke juffrouw doet haar uiterste best en vertelt ons dat we een half uurtje moeten wachten….geen probleem, we zitten buiten heerlijk in de zon. Na een half uurtje komt de dame met 3 menukes buiten, sorry Jul even geduld nummer 4 komt 10 minuten later 😅😅

Buikjes rond, dorst gelest en wijle terug weg.

Kilometer na kilometer verdwijnen gezwind onder onze wielen tot we uiteindelijk in Kajaani belanden. Hier hebben we een hotelletje geboekt. Een aftands gebouw uit de jaren 60, beetje muf ruikende binnenkant, doch we maken ons sterk dat het enkel om te slapen is.

Dan maar een extra duur pintje, Tripadvisor open en zoeken naar eten.

Tot zover alles goed, leuk en plezant.

Groeten en tot morgen.

Fil van de bende

1. Roger Nauwelaerts:
    24 mei 2022
    Hier af en toe een fikse bui ,hoop dat het niet naar jullie overwaait . Hopelijk krijgen julie nog veel moois te zien en blijft het weer goed.
  2. Yvan:
    24 mei 2022
    Tof mannen hier in duitseland lekker moto weertje veel zon tot hiertoe enkel vandaag wa buien .have fun
    Ps de jul heeft altyd honger 😜
  3. Luc:
    24 mei 2022
    Beter weer als bij ons in ieder geval, nog veel rijplezier gewenst.