Freunden Im Freudenstadt

8 juni 2019 - Freudenstadt, Duitsland

Beste Volgers , Zaterdag 8 Juni , 6u stipt . De vrienden vertrekken op wederom een heldentocht . Bestemming het land van Berlusconi , Pizza en , spaghetti . We vertrekken eerst richting Bastogne , alwaar we afspraak hebben met onze vriend Danny en een ontbijt . Dus gas geven en op weg . Alle begin is moeilijk we rijden eerst een stuk autostrade . Het weer laat ons enigszins in de steek , wind ,wind en nog is wind . Maar geen probleem voor de geharde bikers , vorig jaar was wel iets anders . Onderweg een beetje regen , niks om bang van te krijgen . Eens we het land van Di Rupo inrijden krijgen we wel enkele druppels op onze gehelmde hoofden . Regen , dan weer niet , allee een beetje een besluiteloos net zoals het Waalse strikje Maar we laten ons niet van de wijs brengen door zijn communautair gezever en rijden vlotjes door . Aangekomen in Bastogne staat de snelle Limburger ons al op te wachten , zeg nu nog eens iets van die mannen . Snel een paar pistolets tussen de kiezen en wij terug op weg . Nu word het leuk , heerlijke banen , zalige bochtjes . Het is net alsof je van een heirweg op een perfecte baan komt . Arm België . Na enkele uren karren is het toch is tijd om te stoppen , ons eerste terras van de vakantie . Ik hoop dat er nog zullen volgen . Iedereen is toch lichtjes verkleumd , een koffie doet wonderen .Er is er natuurlijk altijd wel ene die zich hier niet in kan vinden en de eerste pint gaat eraan . U denk natuurlijk " ik weet al wie " , neen beste vrienden verkeerd . De mini van de maxi krijgt de eer . Na een half uurtje is het tijd en wij terug op weg . Nu word het toch is tijd om de moto's ook is vol te gieten . Men moet ook betalen voor de moto drank , zoiets doet men regelmatig met een kaart en een pincode . Nu onze Velo is door de jaren heen iets van zijn zicht verloren , het constant speuren en pieren naar gaatjes in binnenbanden hebben hun sporen achtergelaten . Of is het  zoeken naar geld in de kassa , ik zou het ni weten . De zaak is wel dat de goedgelovige bicyclist gewoon de nummertjes op het kastje niet kan lezen , de oplossing is zijn ( geheim )nummer aan mij geven en ik zal het wel oplossen . Beste vrienden dit moet kunnen onder vrienden , nooit zal ik zijn ( geheime ) code  3972 misbruiken ! Goed de moto's gevuld en rijden maar , vlotjes rijden we naar de middag stop . Ook een belevenis in deze streek van bomen en velden . In een dorpje vinden we toch een Snack Rapide , dat belooft . Een ietwat vreemde kerel ontvangt ons zeer enthousiast . Volgens mij is er van die keren toch een " coin " af . De manier waarop hij zijn bestelling opschrijft is redelijk speciaal , op zijn buik en ondersteboven . Probeer maar eens ! Maar we oordelen niet en iedereen krijgt wat hij gevraagd had . Ondertussen is de zon ook wel van de partij en het is net of de vakantie nu pas begint . Het gas gaat er weer op , bij de één al wat meer als bij de andere . Dat is net het mooi aan deze trip niks moet , alles mag . De zon begint nu wel echt vervelend te worden en we moeten echt terug stoppen . Terras 2 van de vakantie , net op de grens tussen Frankrijk en Duitsland . De intrede van het weizenbier , daar kunnen we mee weg . Nu is het nog slecht 50 km tot aan ons eerste hotel in Freundenberg . Leuk ding , tof gelegen , vrolijke dikke in traditionele kledij gestoken receptioniste , maar met een vervelede boodschap geen plaats vanavond in het restaurant . Vol ongeloof vallen onze monden open , dit kan toch niet zijn ? Een misbuus in de booking mss ?? Alle ogen op onze arme Fil . Dus moete nwe op zoek naar iets anders . We klikken de hielen tegen elkaar , en  druipen af . Weten we ineens hoe het voelt een verdreven Duits te zijn . Hoe dit vanavond verdergaat vertel ik jullie morgen . De Freunden in Freundenstadt op zoek naar Freundinnen , dat belooft .

Uw Reporter Eric

1. Vangenechten Dirk:
    Beste bikers,
    Vergeet deze keer de rekening ni te betalen he.
    Ik heb vernomen dat het madammeke van vorig jaar nu geniet van OCMW 🤔
  2. Hilde:
    8 juni 2019
    Ale een bende oude en jonge (rukkers) rakkers losgelaten in het wild ? 🤔😂fijn te lezen dat de eerste dag al een topper was . Geniet er allemaal van ! Veel groetjes van de hard werkende vrouw van de velo ! 😂😂
  3. Filip de meester:
    8 juni 2019
    Lieve mensen amus jullie rot en geniet van elkaar ,ben stiekem jaloers xxx
  4. Filip de meester:
    8 juni 2019
    Lieve mensen ,amus jullie rot en geniet ervan ,ik ben stiekem jaloers xxx
  5. Frank & Carina:
    8 juni 2019
    Moesten jullie Bardolino passeren...de fietsenmaker zal ons fietsen wel herkennen 😉🍷🍺
  6. Yvan:
    8 juni 2019
    Amaai mannen geniet ervan doe wel pijn er dit jaar ni bij te zijn maar fijn jullie te volgen op de vlog grts den bleubird 😜🏍
  7. Van Dorst Ronny:
    9 juni 2019
    Tof mannen, geniet van jullie roadtrip en hopelijk goed weer . Grtz Ronny
  8. Patrick en tinne:
    10 juni 2019
    Goe bezig mannen .de teo heeft da weer mooi in elkaar gestoken