Gestrand

24 juni 2018 - Kristiansund, Noorwegen

Beste volgers,

Zoals onze vaste reporter gisteren al in geuren en kleuren heeft verteld in zijn " tinten grijs" verhaal zijn we omwille van de weersomstandigheden gestrand in Kristiandsund. De weergoden werken echt niet mee, we hopen op beterschap.....

Na een nachtje in het Scandic hotel, een goed en verzorgd ontbijt gaan we ten rade bij onze vriendelijke receptionist, hi where is the city center sir? Hij antwoord vriendelijk, ride here sir..... but on sunday is everting closed..... pfff al snel slaat de verveling toe.

De Krikke is nog de slimste, hangt het bordje "do not disturb" aan de klink van de deur en kruipt terug onder de wol, om tegen 13u nog half bewusteloos wakker te worden met de woorden "goe slapeke gedaan se"

De rest zit zoals gezegd zijn eige wat te vervelen en om nu al in den alcool te vliegen is het nog wat vroeg.

Pepé Eric zit een beetje Games of Thrones te kijken, doch of hij alles kan volgen nu zijn verstand meer bij zijn Loïc zit is mij de vraag...

Danny kijkt op zijn I padje naar van alles en nog wa, ook hij verveeld zicht te pletter.

Jul die is helemaal het noorden kwijt, naar buiten om zijn sigaretje te roken, vlug terug naar binnen want het regent nog steeds. Dan maar een tasje koffie en nog wat ijsberen rond de tafels.

Veel is hier echt niet te beleven, een bar die nog gesloten is, achter de receptie is er gewisseld van een vriendelijke heer naar een dame op leeftijd. Hoe ik deze moet beschrijven weet ik niet goed, maar ze laat me wat denken aan wijlen Gustake van het winkeltje in de kerkstraat....enkel verkoopt deze hier geen onderbroeken en cowboy boekskes.

Met de gedachten dat het (hopelijk) morgen beter weer gaat zijn en de reisgenoten hun weg kunnen vervolgen sluit ik af. Ik zou gans het thuisfront al willen groeten en hopen we op zaterdag 30 juni gezond en wel aan de kerk van Niel te verschijnen.

So far so good.

Fil

1. Kristine Cools:
    24 juni 2018
    😱🌧☔️
  2. Roger Nauwelaerts:
    25 juni 2018
    Na regen komt altijd zonneschijn , hoop dat jullie vlug kunnen vertrekken om de rest van jullie avontuur te beleven.
    Grtz Roger.