Nog is nat

22 juni 2018 - Trondheim, Noorwegen

Beste volgers ,

Na een nacht in een kamer waar het lichter is als je de gordijnen sluit , en na een goed ontbijt vertrekken we weer richting zuiden . We verlaten Helgenland en rijden naar Trondheim . Vandaag super bewolkt en het ziet er naar uit dat we het niet droog gaan houden ! Temperatuur slechts 8 graden ! Brrr , zomer in Noorwegen . De afstand is te doen 200 Km , geen probleem voor de bikers . Maar wat voor mij niet went is die verdomde wind weer . Het constant gebeuk uit de kustkant , verdomd vervelend . Onderweg proberen we nog wat cultuur mee te pikken , maar de Noorse museum bediende ligt ongetwijfeld nog in haar bed . Dus verder dan . De Fil heeft het gepresteerd om een volledige achterband te verslijten . Dus moet er in Trondheim een andere sloef op . Op de weg naar Trondheim komen we door een lange tunnel . Het temperatuurverschil met buiten is enorm . Buiten 7 graden ondertussen en binnen 20 graden . Op zich wel lekker . Ware het niet dat uw vizier en bij mij mijn bril in een oogwenk aandampen zodat je terstond quasi blind bent . Vlug dat vizier open en  bril naar beneden . Maar lekker dat het is , 20 graden , dit kennen we enkel nog van enkele weken geleden . En dat 7,5 Km lang . De ontnuchtering is keihard , te vergelijken met uit de sauna en in een ijskoud bad . Damn ... Ondertussen is de Noorse moesson ook weer begonnen en nat komen we aan de Fil zijn garage uit . Wij rijden door naar het hotel waar een warme douche wacht . Trondheim zullen we te voet wel verkennen . Op zoek naar bier en eten . Mss dat ik al wel mijn verjaardag inzet . Morgen word ik 50j , en zal mijn aansluiten bij de andere oude zakken waar ik op trot mee ben , vergeet de Krikke die zit nog in de pampers als je ons beziet .

Nu we toch over pampers bezig zijn , de filmpjes en foto’s van mijn heerlijke kleinzoontje houden me warm in dit Noordse land .. Tot 30/6 kleine vriend !!!

Tot morgen , uw nog 49 jarige reporter  Eric

1. Kristine Cools:
    22 juni 2018
    Ohhh, nog een goed weekje en dan zie ik je terug en kan je van uw familie genieten, en onze Loïc goed kunnen knuffelen, geniet morgen van uwe 50ste verjaardag😘