Naar de noordkaap

14 juni 2018 - Tromsø, Noorwegen

Naar de Noorkaap….

Aangezien dat we zo goed als 2 dagen afgesloten zijn geweest van de buitenwereld, zonder wifi dus kan ik nu pas mijn gevoel posten bij onze verplaatsing naar de Noordkaap!

Dinsdag 12/06 zijn we naar onze doelstelling, de Noordkaap gereden. Dat ik eerder deze week berichte van 3 seizoenen op 1 dag, hebben we nu er 4 gekregen. Zon, regen, wind en jawel, sneeuw……!!!!

Op deze laatste kilometers naar het uiterste noorden van Europa blijven we in de ban van de natuur, de vegetatie rondom ons verminderd, enkel grassen en mossen zien het nog zitten om hier te groeien. Er staan nauwelijks nog huizen, de natuur wordt heel grillig. De wind scherpt aan, wordt harder en snijd door onze motorjassen. De temperatuur daalt naar een winters doel, 0,5°.

Het is kil, woest en imposant, het geeft ons een gevoel of we naar een andere wereld aan het rijden zijn.  Het rijden naast de rendieren en het zicht in de arctische fjorden vertellen ons dat we bezig zijn aan de laatste kilometers naar de Kaap.

Je kan stellen dat dit enkel een rotspunt is aan de Barentszzee, doch eens we er staan is dit veel meer dan dat……. het is een bevreemdende plek, ruw en woest.

Groeten van op deze bevreemdende plek….. De Noordkaap is bereikt.

Na het bezoek en het aanschaffen van de nodige souvenirs keren we onze motoren met 180° want er is geen andere optie, starten en vangen onze terugweg aan. Wanneer het terug begint te sneeuwen beslissen we om te overnachten in Honningsvag en hopen morgen op beter weer…..