Pepe in Norway

21 juni 2018 - Namsos, Noorwegen

Beste volgers ,

De druilerige dag van gisteren kende een zonnig einde . Reeds terug op mijn kamer kreeg ik rond 20u30 telefoon van mijn schoonzoon . Mijn schitterende dochter had het leven gegeven aan een perfecte kleinzoon . Ik kan U vertellen mijn wereld stond stil . Daar zat ik dan op 2500 km van huis en je krijgt zo'n telefoontje via Whatsapp . Dan zie je de oudste dochter met een perfect hummeltje in haar armen . Dan slik je toch even , Het gevoel dat je dan overvalt kan ik zelfs niet beschrijven !!! Natuurlijk wil je r snel ernaartoe maar praktisch is dit quasi onmogelijk . Ik zal nog even moeten wachten . Zaterdag 30/6 zal het mijn beurt zijn . Nu maar niets belet je om er ene op te drinken net boven de poolcirkel . Dus ik en de Krikke terug naar beneden naar de bar , waar de rest nog zat . Menig Stellake zijn gedronken dat kan ik U vertellen . De meisjes aan de bar en alle omstaanders wisten niet wat er gebeurde , 5 vreemde onverstaanbare gasten , 1 bijna euforisch en met een tafel vol lege flesjes bier . Ongezien in streng Noorwegen ..Dit zal zeker iets zijn dat ik aan mijn kleinzoon kan vertellen , Pepe was in Norway als jij geboren bent , wie kan dat zeggen ?? Maar goed we zijn dan toch maar gaan slapen , ik met een gelukzalige glimlach .

Enkele uren later was het tijd , we namen een zeer goed ontbijt en vertrokken . Het weer , droog , bewolkt en een 10 graden . Goed voor ons .. We hadden vandaag 3 ferry's te gaan dus opschieten . Langs een fijne weg kwamen we aan de 1ste . Daar ook weer effe wachten , koffie drinken en Danny op zoek naar nieuwe gesprekpartners . Altijd vind hij ze wel , ditmaal zelfs rasechte Duitsers . Even dachten we zelfs dat hij ons in de steek ging laten en met zijn broeders naar de Duitse heimat ging terugkeren . Toch niet , hij kan ons ni missen . Tijdens een gesprek krijg ik plots te horen dat alle andere van ons gezelschap het eten van gisterenavond zijn vergeten te betalen , enkel ik de brave ziel heeft zijn plicht gedaan . Waarschijnlijk waren de brave Noren zo van slag na onze drankpartij dat ze het vergeten zijn .  Sjansaars mijn reisgenoten !!!!Een korte overtocht en een kleine rit naar de 2de ferry . De weer zit ons mee vandaag , we rijden tussen schitterende bergen en fjorden . Dit geraak  je nooit moe . Aangekomen aan de 2de ferry even wachten en hop erop . Stilaan word dit een automatisme voor ons . De weg naar de 3de is iets langer , het landschap is ook sterk verandert . Nu rijden we meer tussen bergen en bossen , tussen groene velden . Trekt een beetje op Duitsland maar extremer . Ook de reuk past zich aan , je ruikt de boerderijen of is het omdat ik achter de Fil rij ? Ik zal het nooit weten …

We komen aan de 3de ferry , we schuiven aan zoals steeds de moto's vooraan , wij keen dat !! Als de ferry aankomt stapt er een norse uit de kluiten gewassen Noorse matroos naar ons toe en brabbelt in een Noors dialect . Wij verstaan dit natuurlijk niet , ze kankert dan maar verder n gebroken Engels en zegt dat we verkeerd staan . Wat denkt die domme dekschrobster wel ! We laten ons niet uit ons lood slaan . We mogen uiteindelijk toch de versleten baggerboot op . Helemaal achteraan moeten we de moto's zetten . Ah ja dan kunnen we er het laatste af . Na een korte overvaart verlaten we dus als laatste de Love boat . Danny zwiert nog even naar onze vriendin , Fucking Bitch !!!!

We rijden nu verder naar Namsos , vreemd klinkende naam vind ik persoonlijk . Lijkt een beetje op een enclave van Portugal . We zien wel . De weg naar dit tropisch klinkende dorp , zo'n 100km is fantastisch . Langs steengoede vlakke banen , tussen fjorden en bergen . Geen kat te zien . Heerlijk bochten , echt lekker rijden . Als dit een gewone Bikeweek moest zijn en onze vrienden Velo , Mini Velo , Pe en Ivan waren  erbij ze zouden totaal extatisch door de bochten vliegen . Ik zou ze snel kwijt zijn . Jammer he makkers !!!

We komen aan in ons hotel , een leuk , proper sixties hotel . Krikke mag ditmaal op het veldbedje . Mij hebben ze ni meer .

Tenslotte het weer , geen druppel gezien vandaag . De enige druppel die ik gevoelt heb is een traantje als ik naar de foto van mijn kleinzoontje keek , SLIK !!!

Uw trotse , fiere , tevreden , geëmotioneerde , lichtjes aangeslagen Pepe in Norway , Eric

Ik zie je 30/6 kleine Loïc , xxx

1. Danny Pauwels:
    Eric
    Als kersverse grootvader Proficiat makker ‼️
    De groeten aan de mannen ginder
    En voorzichtig
  2. Ann:
    21 juni 2018
    Dikke proficiat Pepe,kreeg zelf de tranen in mijn ogen als ik dit las.weeral een mooi verhaal,geniet nig verder
  3. Veerle:
    21 juni 2018
    Proficiat met de kleinzoon en de dagelijks prachtige verhalen 😙
  4. Cherre:
    Proficiat met je kleinzoon
  5. Kristine:
    21 juni 2018
    Volgende week, kan je hem knuffelen lieverd, de Bonnie, zal het inbouw plaats doen nu😍😘
  6. Roger Nauwelaerts:
    21 juni 2018
    Voor peper en zijn nageslacht de allerbeste wensen en voor mijn makkers nog een veilige en avontuurlijke reis gewenst.
    Hier in de picos d'europa is het ook leuk en adembenemend mooi kleine wegen met koeien en paarden op de baan , mooie bochtige snele wegen , veel oude stadjes en monumenten en goed en goedkoop eten , best de moeite ,het weer is wat grillig maar voorlopig best ok.
    Grtz Roger uit noord Spanje.
  7. Yvan:
    21 juni 2018
    He pepe nen hele dikke proficiat ze fijn voor jullie eric een nieuw hummeltje en proficiat aan de hele familie 👍🏼👍🏼Yvan en nicole Ik mis bochten mannen geniet ervan 🏍
  8. Nicole:
    21 juni 2018
    Super proficiat Pepe :-) en ook voor de meme/oma en de ouders.
    Een wondertje dat zeer welkom is in een liefdevolle familie.
    Geniet nog van de unieke reis bikermannen.
    Greetzies, Nicole & Yvan