There’s always the Sun

25 juni 2018 - Geirangerfjord, Noorwegen

Beste volgers ,

Gisteren was een rustdag , een dag vluchten voor regen en wind . Een dag van voetbal kijken , een dag van Game Of Trones . Een dag zonder alcohol , zondag kan men zich hier niet volkappen . Dus een dag van ondragelijke pijnen voor de Fil . Afkick verschijnsels a la cold turkey ! Een dag van horizontale rust voor onze Benjamin , op tijd rusten is zijn wijze raad. S’avonds zijn we gaan eten in een Braziliaans restaurant , een poging om toch ergens iets van zuiderse warmte te creëren . Lekker was het zeker . Het effect bleef uit . Maar goed nog wat voetbal zien en slapen . S’morgens een ontbijt vergezeld van de gehele Aziatische wereldbevolking .

We vertrokken zoals steeds in een miezerige regen , de bewolking op ons hoofd . Op naar de Atlantic road , een hoogtepunt in de reis . De weg ernaartoe lijkt een beetje op een marslandschap maar dan begroeid . Schitterend zou het zijn indien droog . De Atlantic road is fenomenaal , een kunstwerk los door de atlantische zee . Van eilandje naar eilandje over een heerlijke weg . De hoogste brug is adembenemend . Lekker hoog zodat je werkelijk bijna door de wolken rijd . De wind was stevig maar te doen . De regen gaf aan dit alles een speciaal gevoel , ergens had het helemaal verkeerd geweest als we hier door de zon waren gereden . Na een toch van duizenden kilometers in regen , kou en wind . Dus de helden waren voor eens blij met de regen en wind . Eens we de regio hadden verlaten snakten we toch naar de zon . Even een koffie drinken en naar het weerbericht loeren . Alles komt goed zegt onze Krikke Pien . Even verdenk ik hem van een militant te zijn van jong SPA , die zeggen ook alles komt goed . Maar al snel laat ik dit gedacht varen . Zie ik er toch ni in !! Liever had ik toch op de schoot gezeten bij Jill Peeters , haar had ik wel gelooft !!! Goed starten maar op weg naar de zon . We hebben nog eerst een overzet te overwinnen . Het weer gaat toch precies de goede kant uit , we komen droog aan de overzet . Uw reporter heeft nog een sjokomilk en besluit om het soldaat te maken . Ik neem het leuke drankje uit mijn koffer maar ben iets te hevig . Ik duw tegen mijn motor . Het onding bolt vooruit en valt op de grond , hoooow roept Danny nog maar te laat . Deutschland valt ! Met vereende krachten zetten we ding recht , geen schade . Onze Fil kan het natuurlijk niet laten de spot te drijven met jullie vriend . Als je nu met uw Ducatike waard had je brokken !!! Ppff flauw . Dat zegt een ventje die al een warme gloed in zijn lenden krijgt als hij nog maar ziet naar zijn verdomde brommertje . Ik lach en denk het mijne ervan . Wees nu eerlijk wat zou u het liefste hebben ? Een Italiaanse volbloed tussen de benen of een Duitse melkkoe ? I rest my case . Zalig zijn de onwetenden , gelukkig zijn de zotten .

Eens aan de overkant rijden we verder , voorwaar om 11u25 breekt de zon door . Althans voor even . We komen aan in Andalsness waar we iets zullen eten . We parkeren op een voorziene plaats , een vriendelijke man komt ons zeggen dat we naar het Radhus moeten voor een parkeerschijf . Wij naar daar , blijkt dit een Post-it te zijn met de datum en uur op . Noorwegen werkelijk vooruitstrevend !

Dus wij op weg naar Trolstiggen , het trollenpad . De weg daarnaar toe is werkelijk fenomenaal watervallen , schitterende bergen , en heerlijke slingerwegen vol met bussen en mobilhomes . Maar wij alles voorbij , een beetje te snel , ok . En waar je ni mag voorbijsteken ook , ok . Maar is dit niet een beetje waar motorrijden om draait ? Tegen alle regels in , als een vogelvrij verklaarde . Dat maakt het net zo avontuurlijk . Een beetje zoals outlaws , zal me niet verbazen als we ondertussen geseind zijn bij de brave tussen de lijntjes lopende Noren ! Maar goed we reden dus naar boven in de wolken . Eens boven scheen onwaarschijnlijk de zon . Het uitzicht adembenemend , maar voor slechts enkele ogenblikken . De verdomde wolken volgen ons al vanaf de Noordkaap . Even wachten is de boodschap . Toen ik daar rustig op een bankje zat schuifelden enkel minuscule Chinese dames rond ons . Vol bewondering naar onze motoren . Eentje schraapte al haar moed bij elkaar en vroeg om een foto van mij . Toen ik rechtstond viel deze kleine meeneem Chinees bijna omver , ik 1.91 m zij 1.50 m Max . OW big man !! Snel allebei op de foto naast voor hun een boom van een kerel . Die foto gaat dwars door Azië , ben ik zeker van ! De mist gaat niet weg dus wegwezen . Op weg naar Geiranger , een bekent fjord . Eens beneden lacht de zomer ons toe . 20 graden en volop zon , wat is het dan heerlijk rijden . Bocht in , bocht uit , dolle pret . Geiranger is natuurlijk ook drukker met schepen in het fjord en toeristen met de bus . Hup ook weer alles voorbij . Yihaa !! Door Greiganer gaat het richting hotel . Dit licht een stukje hoger dan het dorp , eens aan het hotel kunnen we nog hoger de berg op . Natuurlijk vind kameraad Fil het heerlijk nu ik opgewarmd ben mij terug naar boven te jagen tussen sneeuw en ijs . Tja , u kent hem ook . Met een sardonische lacht op zijn gezicht verwelkomt Filleke mij boven op de berg . Ik wil terug naar beneden , Ah ja ! Terug in jet hotel blijkt dat we dezelfde ni kunnen bellen en geen mail hebben . Back to nature heet dat . Uw reporter kan dit niet verkroppen en rijd terug naar beneden alwaar ik het thuisfront bel en mijn artikel afmaak . Wat zou de wereld zijn zonder het  dagelijkse nieuws !

Morgen rijden we verder huiswaarts , waar mijn kleine held mij zal opwachten ! Kleine Loïc Pepe is onderweg zene !!!

Uw opgewarmde reporter , Eric

1. Patrick - Nancy Vermant - Lettens:
    25 juni 2018
    Fantastisch verhaal. Als die mens een boek schrijft, die koop ik direct. Veilige terugreis bende van Fil
  2. Kristine:
    Nog eventjes geduld, en Loïcske wacht op u zene Pépé👍😍
  3. Vif:
    zeg pepe ik ben ook maar een 1m50
  4. Roger Nauwelaerts:
    25 juni 2018
    Ben blij dat het het mij gelukt is een beetje van het Spaanse weer naar jullie te sturen is toch te warm ben al goed ver brand ,nog een fijne reis makkers.
  5. Peter:
    26 juni 2018
    Hoop da u Deutse melkkoe het volhoud pépé... nog een goede reis aan alle bende leden.
    Grts van nen achter gebleven werkende mens