Top Speed

11 juni 2019 - Riva del Garda, Italië

Beste Lezers ,

Gisteren zijn we gaan eten in een Italiaan . Logische keuze we zitten in Italië . Leuke zaak  sterk aanbevelen door onze  reisleider . Dit had ik verdacht moeten vinden . Maar ok , zonder teveel na te denken wij schuiven aan , de bestelling word opgenomen . La vida é  bella . Voorgerechtje liet effe op zich wachten maar geen probleem we zijn een geduldige groep . Voorgerecht word gebracht , vingers worden afgelikt . Weer effe wachten , hoofdgerecht word gebracht . Althans voor heel de ploeg behalve van Uw reporter en Danny de snelle Limburger . Geen probleem denk ik , Danny is de Limburgse traagheid gewoon en ziet ook totaal geen probleem . We kijken rustig hoe de rest van de groep zich volpropt . Nu na een tijdje krijg ik het toch wel moeilijk , sommige vrienden zitten al onderuitgezakt op hun stoel . Ik en mijn vriend met een grollende maag . Als er iets is wat U van mij moet weten is dat ik redelijk geduldig ben , maar als het te ver  gaat  houd het op .Ik had al eens vriendelijk gepolst hoe zit het , komt eraan zegt die Italiaanse madam . U moet weten  door de jaren heen ben ik geëvolueerde van een rustige timide jongen naar een ietwat onverdraagzame man ( althans dat zegt mijn vrouwtje toch ) . Ik kijk even naar mijne maat , één blik was genoeg . Ik sta recht en ga naar de toog . Wilt het lukken onze pizza was net klaar . U mag hem houden heb ik gezegd , althans you can keep it ( Italianen verstaan geen Nederlands ) . De dame een beetje geaffronteerd door zoveel onbeschofte ongeduldigheid kwam even niet uit haar woorden . ik viel nog liever dood van de honger dan deze stront pizza op te eten . De honger was compleet verdwenen . Mijn Vrienden een  beetje onder de indruk begrepen ons standpunt . Snel nog een koffie en wij weg uit dit Italiaans Fawlty towers etablissement . Ondertussen was het al redelijk laat en wij in ons bedje .

De volgende morgen weer de orde van de dag , daar bedoel ik mee ontbijt . Dit ging door in de grote zaal van het hotel . Een tafel van negen tussen tientallen kwebbelende gepensioneerden . Dit heb je als je uit het seizoen op reis gaat , elke Miep en Kees , elke Anton und Eva , elke Georges en Francines zitten naast ons . Wij de jongelingen van de zaal kijken rond en denken hoe het later zal zijn . Maar het gehoor heeft geen invloed op de honger en we laten ons goed gaan . Het is zeker in orde , vers lekker schillen fruitsap voor PJ incluis . We spreken ook af waar de rit van vandaag ons zal brengen . Ik weet iets zegt onze herder . Lekker rustig rond het Garda meer , plezier verzekerd . iedereen akkoord . Na het ontbijt klaarmaken en weg . Het klaarmaken beste volgers was vandaag iets moeilijkere voor mij  . Het was zeer warm en ik zocht alternatieven . Ook ik wil wel is meedingen naar Trendy Biker A La Garda . Geen zware vertrouwde Rukka ( Fins merk van motorkleding ) maar een lichte  jeans conform de laatste trends . Dit bijgestaan met moderne sloefkes en het plaatje klopt . De motorjas hield ik wel aan , veiligheid voor alles . Blij en trots als een klein kind presenteer ik mij aan de rest van de groep , Bewonderende blikken waren mijn deel , afgunst zie ik U denken ? Nee nee , niet onder vrienden . Dus wij weg , de wind waaide door de broek , de voetjes verfrist . Heerlijk sturen langs het Garda meer , de Fil had woord gehouden . Onderweg een leuke stop , en een verfrissing van de innerlijke mens . Vakantie op en top . Maar hoe meer we zuidwaarts reden hoe drukker . Duizenden , en ik overdrijf niet . Duizenden auto's , mobilhomes , bussen , enz reden ook onze richting uit . Stel U  voor , bijna  30 graden op een motor die gloeiend heet word , met een helm op Uw knikker . En dit tegen 10 km per uur . Eigenlijk was het net alsof je ging shoppen op de Antwerpse Meir sloffend en puffend tussen iedereen door . Met het enige verschil dat we nu geen zakjes moeten dragen van vrouwlief . Kortom frustratie alom . Ik ben er zeker van mijn motor is vandaag niet in 4de versnelling geraakt . En dat voor kerels die houden van snelheid en bochten . Ik zag gewoon iedereen zitten draaien op hun zadels . Toen het eindelijk middag was en we eindelijk een plaatje hadden gevonden voor onze scheurijzers ( alhoewel vandaag ? ) gingen we iets eten . Ditmaal liep het wel van een leien dakje , toch een goei zaak in Italië . Na het eten moesten we nog terug , iedereen een beetje tegen hun zin terug op de moto's . Ook op de terugweg iedereen in onze weg , ah ja logisch ook iedereen wou naar huis . Dus weer full speed tegen 40 km per uur richting hotel . Ondertussen trok ook de hemel dicht , ik dacht bij mezelf " dit kan toch niet waar zijn " ? Stel U voor ik die constant honend heeft gelachen met de natte waterkiekens , ik die zweer bij mijn waterdichte pakje . Ik die met een natte broek zou aankomen in het hotel ? Ik kan mij de reacties nu al inbeelden . Maar ik bleef bespaard en dankte onze Lieve Heer . Aangekomen in het hotel was iedereen het erover eens , nooit meer ! Neen beste Vrienden morgen zoeken we onze natuurlijke habitat op , bergen en bochten en banen waar je sneller dan 40 km per uur kan rijden en we onze moto's in 6de kunnen krijgen . Maar nu is het Happy Hour en alle zorgen worden vergeten .

Uw reporter Eric

1. Kristine Cools:
    11 juni 2019
    Ne mens moet al is geduld hebben, en dan zéker dat je op vakantie zijt🏍hé 😏hé husband
  2. Erik Moens:
    11 juni 2019
    Ze schrijven niets over uwen hus band...... Hij zal toch wel kunnen volgen.....????