In de voetsporen van Berlosscini

10 juni 2019 - Riva del Garda, Italië

Beste Volgers , Gisteren een zeer aangename avond mee mogen maken , lekker eten bediend door een zeer vriendelijke Oostenrijkse serveuse . Dan smaakt alles toch beter nietwaar ? Een lach , een knipoog en de honger word automatisch gestild . Meegenomen zijn de lekkere bordjes , ik zeg bordjes maar bedoel borden . Teveel voor Uw reporter , te weinig voor sommigen . In die optiek kon onze penseel artist zich niet inhouden en bestelde een mega  plateauke . Niet alleen natuurlijk , vriend Roger werd er bijgetrokken . Echte Homer Simsons toestanden ik kan het U verzekeren . Met smaak werd bijneem een hele koe en varken binnengestoken , vergezeld van  een volledige groentetuin . Daarbij rijst en knödel of zoets en het feest kon niet meer stuk . Maar goed geen probleem voor de gezonde sloebers en alles ging binnen . Na de maaltijd nog een koffie en de honger was gestild . De rest hield het iets rustiger , U weet wel cholesterol en al . Na een welverdiende nachtrust , Uw reporter enigszins gestoord door Fil zijn gesnurk , maar ok we komen er wel . Na het Oostenrijks ontbijt ging de toch verder . De zon scheen , iedereen lachte . Onderweg duizenden andere motards , al ik zeg duizenden bedoel ik ook duizenden . Blijkbaar heeft iedereen een Fil die iedereen mee op tocht trekt . En dan telkens weer die vingertjes omhoog ( internationaal teken denk ik ) eigenlijk tot vervelens toe . Je moet echt uitkijken of je rijd constant met 1 hand , gevaarlijk ! Ik ben er dan ook mee gestopt , niet enkel omdat het mij verveelde maar omdat het volgens mij totaal geen zin heeft om met een tenniselleboog terug te keren . Dus laat ze maar zwieren , mij laat het koud . De bedoeling was de Stelvio over te rijden , maar beste vrienden niks is minder waar . Die verdomde pas was gesloten , totaal onberijdbaar en ondergesneeuwd . Mij leekt het gewoon de luiaardij van de Italianen maar dat is mijn gedacht . Dus plan B , en plan B staat niet op mijn Gps ( daar later meer over ) . Volgen maar , toch ook langs schitterende wegen tussen geweldige zichten . Genieten is het woord . Maar omdat de Stelvio afgesloten is moesten we door een stukje Zwitserland , de tweede thuis van PJ . Met de daver op het lijf rijd onze vriend achteloos door de danger zone . Voor we het goed en wel doorhadden waren we al uit die Schweiz . . En we rijden Italië binnen , dit is er aan te voelen , de wegen lijken verdomd veel op die van ons ( U weet  nu wat ik bedoel ) . Ondertussen laat de zon ons ook in de steek en we stoppen voor een Latte Machiatto . Toffe zaak , leuke sfeer . Er werden zelfs vriendschap geschenken gegeven , alles weer peis en vree .Weer iedereen tevreden . Maar ook hier kan het al eens regenen dus voor sommige betekend dit de pakjes aan . Motorrijden is ook een beetje afzien . Voor sommige motorrijders primeert de look , en de functionaliteit op de tweede plaats . Style is everything word al eens gezegd . Ik deel die mening niet en rij rond in een volledig waterdicht pak , toegegeven ik zie er uit als een grote zwarte kalende boom . Maar dat deert mij niet beste vrienden . Liever dat dan eruitziet als een volgepropte plastieken zak van den Delhaize . Alles ligt de flodderen en te zwieren , en zweten als een rund . Dus met de glimlach op mijn gezicht wij verder . De heuvels bedekt met fruitbomen  kilometers lang . Echt onwaarschijnlijk mooi . Maar ook hier is het verdomd druk en die duizenden andere motards en auto's rijden in onze weg . Op deze manier valt de groep uit elkaar en het kwaad was geschied . Met 3 bleven we achter en verloren de rest . Over deze actie heb ik een eigen gedacht . Ik verdenk de koplopers dat dit opgezet spel was . De reporter achterlaten om de snedige pen niet te moeten trotseren . Niet zelden zijn de brengers van waarheden respectloos het riet in gestuurd . Vlammen en vliegen en hopen  op het verlies . Jammer moet ik zeggen .  Ik de achtervolging in jagend op mijn prooi , paparazzi in het echte leven . Mijn echte vrienden volgend mijn doelloos rondrijden , tot Roger er genoeg van kreeg en ons de juiste richting aanwees . Ondertussen hadden we een telefoontje gekregen van de Fil , ongetwijfeld wroeging ! Na veel omwegen belanden we bij de groep . De smeerlappen zaten achter een frisse pint . Ik krijg ze nog wel . Ik kreeg ook nog de tijd om snel iets de drinken en wegwezen . Maar goed ik vergeef snel en geniet van de rit . Ondertussen is het verschrikkelijke warm en de trendy vrienden genieten van hun mooie pakjes . Met de borst vooruit en tevreden met zoveel moois rijden we verder en verder . Maar ook hier  is het plezier van korte duur en de wolken trekken samen . God neemt een bad en trekt de stop eruit , bakken regen op de hoofdjes .  Niet voor iedereen goed nieuws . Ik doe da niet meer aan zene , waren de sterke woorden . We rijden verder , ik volg en wacht op mijn moment . En ja zene niet lang daarna stonden de motards van de catwalk onder een toeristen bordje te schuilen . Net 3 verzopen kiekens de lip op de grond . Moet ik zeggen dat ik daar plezier in had ? JA !!! Ik rij lekker droog verder . Enkele kilometers verder stopt het en we komen steeds dichter bij ons hotel . Eindelijk het einddoel bereikt , na veel avonturen en ja prachtige ritten . Snel een douche en ik neem  een Ricard . Vakantie vriende is leuk , ik kan het U aanbevelen .

Morgen gaan we de buurt hier verder verkennen , Uw reporter Eric

10 juni 2019
    Goe bezig e-rikske...
  3. Vuylsteke Carl:
    11 juni 2019
    Ik volg jullie heerlijk reisverslag vanuit de algarve. Have fun
  4. Patrick en tinne:
    13 juni 2019
    Goe bezig makker ge zou ne boek moeten schrijven