Verder Noordwaarts

8 juni 2018 - Rovaniemi, Finland

Beste Volgers ,

Eens een schrijver in een flow zit moet hij verder doen , dus bij deze mijn 2de verhaaltje .

Na een verkwikkende nacht in Ylivieska zijn we weer klaar voor een dag vol avontuur .

Alhoewel verkwikkende nacht , het is hier om 23u nog licht en om 3u al terug licht . Beteren zal dit niet doen.

We werden op appel verwacht om 8u30 , ja ja het militaristisch regime van onze reisleider kent geen grenzen !

Ontbijt tussen de kiezen en weg .

Nu waarde volger om niet direct beginnen te citeren over de Finse wegen wou ik even uitweiden over mijn reisgenoten . Jullie welbekend .

Laat ons beginnen met de benjamin , Christoph.

Wat ik vooral kwijt kan is dat deze jongeling een onverzadigbare honger heeft , alles van ontbijt tot avondeten gaat vlotjes naar binnen .Ongeacht smaak of uitzicht .Onvoorstelbare hoeveelheden verdwijnen in de kerel die er uitziet als een slanke Finse berk in volle bloei  ! Ik kijk naar mijn buik en zwijg in alle talen . Neem daar nog bij dat deze held achterop moet zitten bij Papa en dat voor 7000 km . Respect !!!

Gaan we over tot de Fille , een bekend figuur in Niel en omstreken . Of dit goed is laat ik in het midden . Deze globetrotter is zeer snel te verleiden tot welke reis dan ook , hij had niet veel nodig als ik met dit plan afkwam . Verder heeft deze dorpsfiguur ook een onverzadigbare honger , maar enkel tot de liquide zaken . Als het maar veel en groot is . Bewijs , elke foto dat deze fantast post is wel één met drank . Jammer voor hem heeft hij niet het metabolisme van zijn zoontje , en is hij wel gezegend met een drank buikje .

Volgende in de rij Julleke , deze moderne versie van Rubens is gezegend met  ongekende penseel kwaliteiten De ietwat ingekorte versie dan . Nog een bijzondere kwaliteit van deze motard is dat hij in eender welke situatie max 5 m achter de Fille hangt . Net of hij vasthangt met een grote elastiek . Onversaagd het mag gezegd .

Next onze , onze ietwat hevige Limburgse  vriend . Ja U leest het goed , een hevige Limburger , als we de zuidelijke streek in Belgie op gang willen krijgen is Danny onze man . Enkel nog op tijd leren remmen en iedereen is tevreden .

Blijf ik nog over , een redelijk uit de kluit gewassen verstrooide kerel , volop in de midlifecrisis . Met een zeer kieskeurige smaak als het op eten aankomt  . En Pepe in spe .

Zo nu heeft U een idee hoe de bende in elkaar zit .

We zijn dus verder op weg naar het Noorden .

Oluu is onze eerst doel , een soort van Blankenberge aan de Finse kust maar zonder de dikke Duitsers in een bloemenhemd .

Volgens mij trouwens ook één van de steden waar men de naam van kan uitspreken . De rest is echt onbegonnen werk .

Aan het begin van deze metropool sukkelen we een sportwinkel binnen .

Ik moet een muts hebben , het angstzweet breekt mij uit als ik denk aan de temperaturen die ons te wachten staan .

In deze Finse Decathlon variant worden we geholpen door vriendelijke kleine blonde , lachende Finse dametjes . Even wanen we ons in het land van de glimlach , schril contrast tegen de rest van nors Finland . Er was zelfs interesse naar ons doel en onze herkomst . Ze bestaan dus toch vriendelijke Finnen .

Verder in de stad een koffie en een hamburger ( jaja Christophe had honger ) .

En rijden maar , eindelijk komen we in het Finland uit de boekskes .

Gravelwegen tussen ontelbare reeksen bomen , af en toe een houten hut ertussen .

Poetin is echt nooit ver weg vind ondergetekende .

We vlammen door , toch geen Poliisi !!!

Op weg naar Rovanieme alwaar de kerstman ons zal ontvangen . Althans dat hopen we . Aangekomen in onze chalet , saunake in en koken . Jaja kunnen we wel !!

Morgen weer een verhaal , tenslotte Rome is ook niet gebouwd in 1 dag .

Uw reporter van dienst , Eric

1. Peter Verbraeken:
    8 juni 2018
    Top verhaal 👌 blijven schrijven. 😀
  2. Kristine:
    8 juni 2018
    Heel leuk om te lezen, zo horen we er ook een beetje bij😍😘
  3. Marcskapan:
    9 juni 2018